• Juni78

Var köpa punsch??

Måste man till systemet eller finns det punsch att köpa i vanlig butik??Är så sugen på att baka arraksbollar...men orkar ju inte åka till systembolaget för att köpa punschen....
  • Svar på tråden Var köpa punsch??
  • mosterYster

Ehm... punsch innehåller 30-35%alkohol, så det hittar du inte på ICA, nej. Däremot kanske det funkar med arrak, liten flaska med arom. Då räcker det med några droppar.

• Juni78
    Jo,det vet jag att det är alkohol i punsch....men trodde att det kanske kunde finnas nån alkoholfri till bak mm.. Arrak,finns det i mataffär???
  • Linda1976
    Juni78 skrev 2007-09-26 18:47:18 följande:
    Jo,det vet jag att det är alkohol i punsch....men trodde att det kanske kunde finnas nån alkoholfri till bak mm..Arrak,finns det i mataffär???
    Japp, vid karamellfärgerna.
    Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
  • Juni78
    Linda1976 skrev 2007-09-26 19:12:15 följande:
    Japp, vid karamellfärgerna.
    Tack
  • FixarFrasse

Gå till systemet, skitgott att ha lite riktigt varm punsch till ärtsoppan en kulen höstkväll! Mmmm!

• Juni78
    FixarFrasse skrev 2007-09-26 19:46:07 följande:
    Gå till systemet, skitgott att ha lite riktigt varm punsch till ärtsoppan en kulen höstkväll! Mmmm!
    Avstår nog....ammar fortfarande och sen så är jag inte spritfantast!!
  • Sten och ljus

Det finns på affären något som heter Arraks Punsch extrakt det är sarturnus märke jag köpte min på Ica finns där det är essenser till sprit flaskan är på 35cl och har lång hållbarhet.Super god till Arraksbollar

• plingplong

Du skulle inte vilja skriva in receptet på Arraksbollar här? Blev så sugen på att baka sånna jag åxå

Punsch är åxå hur gott som helst i varm choklad...för er som aldrig provat det

Svar på tråden Var köpa punsch??