skatt på föräldrapenning?
Hej! Hur mycket skatt e det på föräldrapenning (om man räknar per dag)??
Hej! Hur mycket skatt e det på föräldrapenning (om man räknar per dag)??
Beror ju på vart du bor. Alla har ju inte samma skattetabell men räkna på ca 31%.
Det är väl samma skattesats som när man jobbar så det beror ju på var man bor och hur mycket fp man har. Någonstans runt 30% ligger ju skatten.
hur kan man ta reda på det? ja bor i Göteborg!
Kolla in skattekontorets hemsida vetja
ja ska få 424kr.. har så svårt att räkna ut sånt..
å tack!
Jag betalar 21% i skatt på mina sgi dagar, men jag har ingen sgi som grundas på någon inkomst, så det är väl därför.
e skatteavdrag det samma som skatt?
Taffer: För ja e arbetslös men ja vickar så man vet ju inte om sgin blir ändrad sen.. (en känslig fråga)Men hur mycket får du ut per månad?
Kolla i en gammal deklaration så ser du vad du ska betala i skatt. Sen meddela detta till FK annars drar dem iten tillräcklicg och då kan du åka ordentlig skattesmäll
alvasmams: Å tack för tippset, ska leta reda på en gammal deklaration me en gång..
kramizar79: Jag har den senaste tiden bara tagit ut 3 dagar i veckan och då blir det knappt 2000kr ut.
i deklarationen så står det komunalskatt e det det som gäller?
Taffer: Ok..men då har ja ett lite hum om va det blir, tack!
japp du har både kommunalskatt och kyrkoskatt med om du är med i sv kyrkan. Dra sedan en procent mer än vad som står så minimerar du risken få restskatt
Hej!
Hur mycket skatt man betalar tror jag avgörs av hur mycket du tjänar...man kan alltså inte i förväg säga att det är så eller så mycket, innan man ser hur mycket du har tjänat under året.
Om man tjänar runt 600 000 per år ligger skatten runt/över 50%, men tjänar man 100 000 per år ligger den en bit under 30%.
Tror att skattemyndigheten har en uträknare, där du kan skriva in hur mycket du kommer att tjäna och sen räknar den ut skatten åt dig...annars får du titta i tabeller.
Mvh En Nyfiken Pappa
okej, tack! Det e så mycket nytt att sätta sig in i!