• Pyssilullan

Är i v.38 och är så fruktansvärt Hungrig och sugen av mig, fler?

Blir så less på mig själv...
    Är i vecka 38 nu och är Konstant hungrig och SUGEN på massor (mest fel saker naturligtvis) Blir så less på mig själv eftersom man helst av allt inte vill lägga på sig onödiga kilon.

Åt 2 dajm chokladbitar ikväll + en banan + ett äpple + ngn pepparkaka, o ändå åt ja rejäl middag vid 17

Ngn mer som bara äter o äter?

• Svar på tråden Är i v.38 och är så fruktansvärt Hungrig och sugen av mig, fler?
  • Jempa L

Kroppen kanske vill ladda upp för förlossningen? Det är ju som att ladda inför ett maratonlopp. Passa på att ät och skyll på graviditeten, det hade jag gjort Flört.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Nufsan

Är visserligen bara i v 37 i morgon, men jag är såååå sugen på allt, men inget är gott så jag äter inget, bara en massa frustration över att jag inte vet vad jag vill ha, haha.

Törstig är jag också, men dricker jag för mkt får jag sån hemsk halsbränna.

Snart blir vi äntligen en till i familjen
  • Louisse

Hej! Jag kan fortsätta proppa i mig saker även om jag är proppmätt,är ändå fortfarande sugen på saker. Och konstant törstig.

• Pyssilullan
    Jempa L skrev 2007-09-26 20:49:23 följande:
    Kroppen kanske vill ladda upp för förlossningen? Det är ju som att ladda inför ett maratonlopp. Passa på att ät och skyll på graviditeten, det hade jag gjort .
    Men det är ju just det jag vill undvika, äta o skylla på graviditet..
    Jag gjorde så förra gången jag var gravid, slutade med en viktökning på 35 kilo och jag var ENORM.
    Nu har jag lyckats hålla mig denna grav, tills nu...

Men allt är så lockande!!
  • mama80

Japp här är en till, igår blev det en massa choklad och ostbågar mmmm nyttigt Idag har jag inte hunnit handla så nu får det bli vad som finns i skåpen!!! Är också törstig, dricker flera liter med vatten.

• MERlight

Jag är i v37 och skulle lätt kunna äta i hjäl mig. Igår kväll var jag så full i magen så jag visste inte var jag skulle ta vägen och sen kräktes jag... Mådde inte dåligt eller nåt utan jag hade till middag ätit typ 3ggr så mycket som sambon, sen 6 frukter, kakor, kex, godis ja det var nog allt...

• MERlight

Alltså så att ingen missuppfattar, jag kräktes för att jag var överfull i magen och bebisen fick in en fin träff på magsäcken!

MERlight skrev 2007-09-26 21:31:25 följande:
    Jag är i v37 och skulle lätt kunna äta i hjäl mig. Igår kväll var jag så full i magen så jag visste inte var jag skulle ta vägen och sen kräktes jag... Mådde inte dåligt eller nåt utan jag hade till middag ätit typ 3ggr så mycket som sambon, sen 6 frukter, kakor, kex, godis ja det var nog allt...
  • memlan83

Köpte en ask Toffifee igårkväll, den tog slut i förmiddags... (24 pack)

Äter hela tiden nu helt plötsligt, fram tills nu (v.39) så har jag haft allt under hyfsad kontroll men nu så har det verkligen gått utför

William (6/5-06) ska bli storebror, BF 7/10
  • Eyescream

Jo då, här är en till... KONSTANT hungrig, försöker med frukt och grejer, men nej då, kakorna slinker lätt ner också. Och nackdelen är ju att det bakats en del på sista tiden... Men jag förstår inte var allt tar vägen... I magen finns det ju nästan ingen plats längre, men jag äter som en hel skogsarbetare känns det som ...

Visserligen är magen inte som den ska, toalettmässigt, men DÅ har det ju liksom redan passerat...

Men får väl hoppas på att det är uppladdningen, då är jag redo vilken minut som helst :)

• Wilmis07

Skönt att höra att de är fler än jag som hungrig/sugen nästan jämt nu i slutet.Blev nästan idiot förklarad av min bm när jag nämnde de...Hon svarade mig att de var ju märkligt,nästan alla andra säger att dom inte orka äta så mycke...Började nästan tro att jag var helt onormal =)

• Ananaspaj

Ät på, samma här, jag tror kroppen är så finurlig att den talar om att nu behövs det bunkras! Snart ska vi jobba. Smaska på, det gör jag, 38+1 idag.

• Tinkolina

Jag har fått dille på ölkorv och clementiner så här på slutet!!!

• Millbertina

Samma här är sugen på små godis hela tiden samt snusklubbor
    Dricker massvis med vatten och rött the...
    Är i v. 38

• Ting75

Är bara i v 36 men har ständigt sug på att tugga på nåt hela tin,värst på kvällar.brukar bli en påse popcorn och en liter saft:) VARJE KVÄLL...börjar undra om saltet (saltar lite för mycket) kan bli skadligt hm. Men mat är jag inte så sugen på.skulle jag kunna klara mej på enbart godis,kakor,godbitar ja allt onyttigt så skulle jag mer än gärna smälla i mej det hela dagarna.

• Pyssilullan

Ja men så konstigt det är!! Man blir så gryymt sugen på allt sött o onyttigt, kakpaket och chips o chokladbitar, skulle kunna fylla en hel tallrik o äta det till middag

Smyg äter hela tiden, o idag när jag fikade hemma hos mamma så tog jag först EN bit äppelkaka med ett lass vaniljsås sen sa jag tack och att det var bra..
    Sen när hon gick ut för o mata hunden smet jag in med min stora trut i kylen och skar en REJÄL bit till o mumsa i mig fort som tusan

Är ju sååååååå gott!!!!!!!!!!!!!

• Ann Lee

Jag lider av världens halsbränna men ändå så är jag hungrig hela tiden... kompenserar ätandet med mineralvatten som lindrar halsbrännan.

Wilmis07 skrev 2007-09-26 21:50:56 följande:
    Skönt att höra att de är fler än jag som hungrig/sugen nästan jämt nu i slutet.Blev nästan idiot förklarad av min bm när jag nämnde de...Hon svarade mig att de var ju märkligt,nästan alla andra säger att dom inte orka äta så mycke...Började nästan tro att jag var helt onormal =)
    Visst, det är inte bra att bara äta onyttigheter... men när vi var på förlossningsföreläsning så tjatade barnmorskorna där att vi skulle ladda på rejält med kolhydrater. De sa i princip... "Våga inte komma hit utan att laddat med pasta, ris och potatis, ni måste äta för att orka föda barn". Så jag äter när jag är hungrig eftersom barnet kan komma när som helst nu (är i v 39)
  • ciggyluring

jag har klarat mig bra hela graviditeten och bara gått upp 3 kg..men med tanke på hur mycket choklad min kropp vill ha nu hela tiden lär jag ju spurta på slutet så att säga;)

men är väl så att kroppen håller på att ladda för förlossning och vill ha kolhydrater och då självklart socker i mängder!

...och vem är jag att förneka min kropp det?;)hihi

• lolou

samma här! går in i v.39 idag och äter kakor (drömmar-när började jag gilla dem?) o choklad i massor. Tänker att man nog inte hinner gå upp sååå mkt på två veckor. När ungen är ute...då jäklar blir det andra bullar..

Svar på tråden Är i v.38 och är så fruktansvärt Hungrig och sugen av mig, fler?