• xxJessikaxx

Prisvärt hotell i centrala Köpenhamn

Jag och mannen och sonen ska åka en weekend till Köpenhamn och efterlyser ett prisvärt hotell i "normal-klass" som ligger väldigt centralt. Är det ngn som har tips?

• Svar på tråden Prisvärt hotell i centrala Köpenhamn
  • biaw

maken o jag har bott 2 minuter från huvudbangåreden, på den berömda "kvinnor till salu"(istedgade) gatan.. typ 25-50m in på gatan. på gamla missionshotellet, tror jag det var. det ser sådär ut från gatan men är helt nyreoverat invändigt.. priset var mycket humant om jag inte missminner mig..

kanske du kan hitta länkar till div boende på www.visitcopenhagen.dk

have fun..

• helhed

Vi har bott på något scandichotell. De brukar inte vara så dyra och har ofta bra erbjudanden.

• biaw

hej igen.. jag kollade lite på länken jag lämnade.. du kan hitta allt om boende på sidan..!!!hotell, privata alt, allt möjligt..

• iolanthe

Vi har också bott på missionshotellet och tyckte det var bra, speciellt frukosten minns jag som jättelyxig. Fast det kan i och för sig ha nåt att göra med att vi varit 2,5 veckor i Grekland och där var standarden inte så mycket att skryta med.

• xxJessikaxx

Tack för tipsen! Såg också att det fanns en hel del hotell att kolla på på nätet men ville helst få lite referat från ngn som bott nånstans och tyckte det kändes positivt. Missionshotellet skall jag kolla in, verkar intressant...

• xxJessikaxx

Hej igen, jag undrar om ngn av er som bodde på gamla missionshotellet vet vad det heter lite mer specifikt? Annars är det svårt att veta vilket det är...
    Tack på förhand!

• iolanthe

City Hotel Nebo heter det.

Svar på tråden Prisvärt hotell i centrala Köpenhamn