• Trolltoka

Ingen spiral pga trång livmoderhals?

Skulle sätta spiral i tisdags. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag höll på att svimma i gynstolen och barnmorskan ville inte fortsätta. Och då hade hon inte ens mätt livmodern än! Hon sa att det gjorde så ont för att jag har väldigt trång livmoderhals (enligt henne pga att jag inte fött vaginalt). Hon kom nästan hela vägen genom livmoderhalsen, fast in till livmodern tog det nästan stopp.

Så hon skulle skicka remiss istället till kvinnokliniken så att jag kan få bedövning och så sätter dom den där.

Pratade även med min mor som också försökt att sätta spiral, men inte heller kunde de pga trång livmoderhals (strax efter hon fått mig med vaginal förlossning).

Är det fler här ute som råkat ut för samma fenomen? Hur gick det för er? Fick ni er spiral endå eller skippade dom den?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ingen spiral pga trång livmoderhals?
  • Kika77

Hej, måste bara skriva av mig då jag precis kom hem efter att ha fått en hormonspiral insatt. Fy faan, jag tyckte också att det var fruktasvärt och då har jag ändå fött två barn. Jag gjorde klart för henne att det gjorde jätteont och hon förstod det för jag var tydligen också "trång". Det hade jag aldrig hört talas om. Trodde också att jag skulle svimma. Skakar fortfarande fast det är över en timme sen.

Bävar redan för att ta ut den- och då är det 5 ÅR KVAR!!!

Hoppas nu bara att det blir bra med den här så att man inte gjorde det i onödan. Hade tid igår för att få prev.medel och hade aldrig tänkt på spiral för att jag har varit lite skeptisk, ändå kom jag ut med recept på en sån. Fick en återbudstid idag här sitter jag nu och undrar om jag har gjort rätt...

• Trolltoka

Hua... Lät ju inge fränt... Var ungefär så jag mådde/kände å då hade hon inte ens mätt livmodern än.... Har nu fått tid till kvinnokliniken, där dom ska försöka sätta den med bedövning. Men ångrar mig mer och mer för varje dag som går. Men men... Har ju lagt ut pengar på spiralen, då är det lika bra å ha det gjort. Men har inte tiden förens i november.. *suckar*

Tack för att du berättade om din upplevelse

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Anonym (ajajaj)

Spiral.. huuu det skulle jag aldrig ge mig på, är oxå trång i livmoderhalsen... brrr.. Fast för vissa funkar det jättebra och gör inte alls ont att sätta in. Mitt tipps är att prova Nouvaring istället. Det har jag kört med och funkat perfekt. Hör med barnmorskan det kanske kan vara ett alternativ.

lycka till med hur ni än gör.

• Kika77

Alltså, faktiskt så hade jag ställt in mig på en sån ring och ångrar mig lite faktiskt att jag inte gick på min egen linje. När jag nämnde att jag hade tänkt mig en sån så styrde den här barnmorskan in direkt på spiralen och ville liksom inte prata om ringen. Jag tänkte att det är ju hennes yrke så hon borde veta vad som är bäst... Men jag känner mig fortfarande lite skeptisk till att ha något som sitter fast i min kropp så här.
    Kan bara vänta och se om det blir bra. Problemet är ju att om det inte känns bra så törst jag ju inte ta ut den ändå :-O

Svar på tråden Ingen spiral pga trång livmoderhals?