bärsele vs sjal. Hur bär du helst ditt barn?
Berätta gärna om din erfarenhet...
Berätta gärna om din erfarenhet...
Har testat Babybjörn bärsele, Ergo bärsele, Mei Tai-sjal och en vävd långsjal.
Babybjörn var det mest obekväma jag har testat, bar vår so i max 5 minuter i den
Mei Tai-sjalen var hyffsat bekväm, men jobbigt att knyta banden tyckte jag
Den vävda långsjalen var jättebekväm, men för varm för mig. Höll på att svettas ihjäl.
Ergo-selen är min favorit av dessa, bekväm och lätt att sätta på. Kan även användas på ryggen när barnen blir äldre.
Jag bär bebis i lång trikåsjal. Mest bekvämt men lite varmt blir det ju på sommaren. Har en ringsjal som används koratre sträckor o till lillasyster blir det en Ergo.
Babybjörn kommer inte in i mitt hus igen. Så himla dålig.
en ergonomisk sele som ergo/patapum/sutemi/någon annan helt klart. Fast helst med breda axelband
Inget alls av det
Viggo ville inte sitta i babybjörnen när han var späd, så jag inhandlade en sjal, som var en ren gudagåva, då vi hade en ganska klängig bebis. Men vilken lättnad det var när han började kunna sitta i babybjörnen! Så meckigt att hålla på att knyta och greja med sjalen! *knips* så är selen av o på.
jag hade en baby björn sele till nicolas när han va bebis och den va värdelös så till detta barnet ska jag bära i sjal!
har även en Mei Tai som jag bär min son i som är 2
jag bar i sjal tills han kunde sitta i en ergo..han vill inte sitta i sjal mer, men ergon går bra..han är två år..
Får vi fler barn skal jag ta tag i sjalandet..
ergon är också hur lätt som hälst, men skönare..och kan användas längre.
Jag bär Lovisa i en Sino-trikåsjal. Funkar jättebra, hon väger ca 7,5 kg nu. Min Wilmer bar jag först i babybjörn- funkade första månaderna men sen blev det sååå tungt. Sen köpt jag en patapum-sele som jag trivdes jättebra med . Den avlastade inte lika bra som jag tycker att sjalen nu gör men den var väldigt smidig.. t ex vid resor och så. Jag bar honom i den tills han vägde ca 10,5 kg.
Vi har bara haft bärsele hemma och tyckt det var bra. Fick prova en kompis bärsjal och det var det bästa jag provat någonsin. Jag har inte kunnat bära våran son sen han blev äldre (6 Mån) och tyngre (7 kilo) för min rygg + att jag är garvid igen. Men med bärsjalen var det inga problem.
Så jag rösatr för bärsjal för mig och bärsele för min man för den gillar han mest.