• SnartSmilla

Massör, massageterapeut Hallå!!

Hej ja e jätte sugen att gå Massör o Massageterapeut utbildning/kurs, va kan sånt kostaå brukar d vara studiemedelsberättigat?? Har ringt arbetsförmedlingen men dom verkar ju inte fatta nånting..hur ska a gå till väga,man kan väl inte plugga till något om man inte får studiemedel? Hur gjorde du?

• Svar på tråden Massör, massageterapeut Hallå!!
  • Pinglan84
    Har samma funderingar som dig!
    Njuter av varje minut jag får spendera och tillbringa med min kärlek
  • 19Elin86

vart bor du?tänker själv läsa svensk klassisk massage i surte nästa vår, om jag får tummen ur och söker nån gång...

finns priser från 5000 till 17000 som jag hittat..

• 72a

Jag har läst till diplomerad massör i Malmö på Hälsoteket. Idag läser jag till certifierad massageterapeut på samma ställe. Det är en jättebra skola med kanonlärare. Det är viktigt att du söker till en skola som är godkänd enligt yrkesbranchrådet, det har du nytta av den dag du ska arbeta. Finns många oseriösa skolor. Den första utbildningen var en termin och kostade ca 15-16000:-, den andra utbildningen är också på en termin och är ett par tusen dyrare. Då detta är en privat utbildning så får man betala den själv, och man man får inget studiemedel heller. Man läser halvtid så det är många som arbetar under tiden. Just denna skolan har även helgutbildningar. Hälsoteket finns även i Göteborg och Stockholm.Lycka till!

Svar på tråden Massör, massageterapeut Hallå!!