• Miss Lonesome

SMS kontakt med makens bästa kompis, OK?

EN kompis till mig berättade snällt nog igår vad hon tycker om det faktum att jag och makens bästa kompis har kontakt med varandra flera gånger i veckan via sms.

Hon tycker det är sjukt att vi sitter och smsar varandra och har kontakt med varandra, jag försöker få henne att förstå att jag och makens kompis också är kompisar. Även om min man kände honom först så har vi under alla år vi känt varandra kommit varandra närmare och närmare och vi har därför blivit riktigt goda vänner.

Hon tycker också att det är underligt att jag och denna killen har mer kontakt än vad min man och han har, men är det verkligen SÅ underligt?

Min man har ingenting mot att vi smsar, han skulle aldrig någonsin få för sig att det är mer än vänskap mellan oss.

Är det verkligen SÅ KONSTIGT att vi har sms kontakt? Att jag smsar honom när jag tex har fått erbjudande om arbetsintervju eller om det har gått bra på en tenta?

• Svar på tråden SMS kontakt med makens bästa kompis, OK?
  • AnneSophie

Njäe, jag tycker inte att det är så konstigt. Det är ju din kompis liksom.
    Det hade ju varit konstigt (och olämpligt) om det handlade om typ sex-SMS men det gör det ju uppenbarligen inte.

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • Eliva

Om din man är ok med det så ser jag inte heller problemet. Men SMSar du även din man när du fått erbjudanted om intervju eller fått ett bra tentaresultat? Om du messar kompisen före mannen borde du kanske fråga dig vem som ligger dig närmast hjärtat.

• meic

Nej det tycker inte jag heller! Vi har också det så. Det är väl jätteskönt att man kan vara vänner med varandra och ha egen kontakt...
    Jag är jätteglad att han gillar mina tjejkompisar och han att jag gillar hans killkompisar.

• Miss Lonesome

Min kompis fann tex denna som sjukt och som otrohet.

Jag smsade om att jag hade blivit erbjuden att få komma på en intervju för ett jobb jag VERKLIGEN vill ha!
    Han skrev då "Grattis! Men jag visste redan att du skulle bli inkallad, så berätta någonting jag inte redan visste"

Jag svarade:
    "Med vad du är gullig då"

Hur kan det anses vara sjukt och OTROHET?!

Jag är gift, han är sambo sedan många år med en tjej som flyttade från sin hemstad (staden vi bor i) 30 mil upp i norrland för att han ville närmare sin familj. DET om något anser jag vara ett seriöst förhållande.

Självklart ringer jag min make först vid goda nyheter, sedan skickar jag sms till mina närmsta vänner

• Bling1975

Lustiga människor det finns.

Ska jag bli upprörd då för att min kille tränar tillsammans med en av våra gemensamma vänner för att hon var min vän först? De sms:ar också flitigt om tider etc.

Jag är bara jätteglad för att han gillar mina vänner så mycket att han har skaffat sig egna relationer med några av dem så att de hörs och umgås utan mig också.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Miss Lonesome
    Bling1975 skrev 2007-09-27 13:25:16 följande:
    Lustiga människor det finns. Ska jag bli upprörd då för att min kille tränar tillsammans med en av våra gemensamma vänner för att hon var min vän först? De sms:ar också flitigt om tider etc. Jag är bara jätteglad för att han gillar mina vänner så mycket att han har skaffat sig egna relationer med några av dem så att de hörs och umgås utan mig också.
    Ja men precis! Min man är glad över att jag och hans kompisar går bra överens och att vi gillar att prata.
    Varför ska en utomstående komma med massa antydningar om det?!
  • LuMa

Äh, så länge det är okej med din sambo och killens sambo så är det väl ingenting att orda om?

• Chaplin

Tycker inte att det är något konstigt med det alls!
    Kvinnor och män kan ha en relation till varandra utan att det behöver vara en sexuell sådan!

• Lillan7704

Tycker inte det är ett dugg konstigt!

• Zebilah

Inte ok om du frågar mig.

För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
Svar på tråden SMS kontakt med makens bästa kompis, OK?