• Mejas mamma

Skulle du som gravid flyga i v. 11?

Man har kämpat så länge, och plusset kom som en gåva från ovan.

Nu ställs man in för dilemmor!

Ska på tjänsteresa i v.11, vågar man flyga. Just i v 11-12 är det ju en känslig fas eftersom barnet ska börja leva via moderkakan och släppa tagen om gulesäcken.

Jag vet att det finns otaliga trådar där gravida ställer frågan, men jag ställer den till er som gjort IVF/ICSI.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Skulle du som gravid flyga i v. 11?
  • sataya

tyvärr har jag inte gjort sådan, men jag flög i v.12 el v.13
    har hört att det inte är farligt så jag flög..

hoppas allt går bra iaf.

• buffybus

jag flög i runt v 11 tror jag det va... bröllopsresa...

var lite orolig men det skulle inte va farligt säger dem..

• Mejas mamma

Nä, jag vet att "de" säger det, men just i v 11-12 är det ju kritiskt nog som det är...

• kattski

Jag skall oxå ut och flyga i v 11. Försöker att tänka så att om de där nere inte vill stanna så är det säkert meningen och beror nog inte på om jag flyger eller inte. Lätt att säga, men det rä nog så man måste tänka mer eller mindre i alla fall.

• Moparwoman

Vi skulle resa till LAs Vegas för att gifta oss när jag var runt den veckan, jag rådfrågade dom på Sahlgrenska och dom rekommenderade mig att inte göra det. Inte för att de kunde peka på att det låg en större risk men dom resonerade som så att OM man resta och OM man fick MF.. så skulle man nog klandra sig själv väldigt mycket. Och det kanske var värre än att gå miste om resan.
    Resa kan man göra vid ett annant tillfälle.

Jag tyckte det lät bra så jag var hemma och mannen åkte själv.. fast han fick inte gifta sig och vi är inte gifta än i dag..

• måne11

Jag pratade med min doktor på St Görans om det. Ska göra 2 resor (i v9 samt v10) och det var inga problam alls. Dock se till att röra mycket på sig på planet och ha stödstrumpor.

• Mejas mamma

Man kanske kan kontakta kliniken om det. CvL alltså!?

Ska nog ta och ringa...

• Mulle78

Klokt beslut att ringa kliniken de om några borde ju veta. Alla säger säkert olika men jag skulle gå på det din klinik säger till dig.

Kram

• deauville

Mejas mamma skrev 2007-09-27 18:05:10 följande:

Man har kämpat så länge, och plusset kom som en gåva från ovan. Nu ställs man in för dilemmor!Ska på tjänsteresa i v.11, vågar man flyga. Just i v 11-12 är det ju en känslig fas eftersom barnet ska börja leva via moderkakan och släppa tagen om gulesäcken. Jag vet att det finns otaliga trådar där gravida ställer frågan, men jag ställer den till er som gjort IVF/ICSI.Vad säger ni?
    Det finns risker med allt i livet, men det kryllar av flygvärdinnor ute i landet som fått barn trots att de flugit fram tom v 12 då många bolag groundar sin personal.
  • Mejas mamma

Kliniken svarade att det inte skulle vara några problem! Antar att jag åker...

Svar på tråden Skulle du som gravid flyga i v. 11?