• Anonym

Är det "farligt" att onanera när man är gravid?

Är det farligt att onanera när man är gravid? Och att sedan få orgasm? Jag brukar använda duschen då det är nästan det enda som funkar på mig, är det "skadligt" att använda duschstrålen?  Om man inte får använda duschen så vill jag gärna ha tips på hur man kan göra, dildos fungerar inte på mig

• Svar på tråden Är det "farligt" att onanera när man är gravid?
  • Anonym (ö)

Klart du kan onanera. Ofta blir livmodern väldigt hård en stund efter orgasm men det ä inte farligt. Mycket vaselin/olja på klitoris kanske?

• Zoria

Nej det är inte farligt, onanera på du!

• flipperkulan

Nej det är inte farligt att onanera, såvida du inte använder vassa eller farliga föremål i slidan som kan skada..

• Lychee

Nej, det är inte farligt. En orgasm brukar beskrivas som massage för den inne i magen med, så onanera på du

• Anonym
    Vargadotter skrev 2007-09-27 20:16:46 följande:
    Nej, det är inte farligt. En orgasm brukar beskrivas som massage för den inne i magen med, så onanera på du
    Då har min bebis lyx med flera massager om dagen då jag har varit sextokig ända sen första månaden, e nu i v 31
  • Im Fabulous

Det hoppas jag inte, för här har det onanerats som aldrig förr :D haha.. dagligen i 31 veckor, bebisen verkar ju må bra iallafall ;D

• Im Fabulous
    Anonym skrev 2007-09-28 18:02:45 följande:
    Då har min bebis lyx med flera massager om dagen då jag har varit sextokig ända sen första månaden, e nu i v 31
    word :)
  • MiaoDaniel

Ingen fara alls ;) mår bebisen bra så gör du det också =D

• MiaoDaniel

ja mena mår du bra så gör bebisen det också haha =D

• Anonym

Det e absolut ingen fara, du kan få sammandragningar efter men det e heller ingen fara.

• Shadilly
    Vargadotter skrev 2007-09-27 20:16:46 följande:
    Åh, jag har hört att en orgasm är som att ge bäbin en kram Samma spår, olika uttryck!
  • Sippan 81

Kör på! Endorfinerna "må bra hormonet" som utsöndras efter orgasmen får även din bebbe tillgodogöra sig!

Svar på tråden Är det "farligt" att onanera när man är gravid?