Hur tvätta gosedjur?
Följande problem finns. En gammal jättestor isbjörn är lite solkig och behöver rengöring. Hur gör man det? ånga? tvättmaskin går ju inte, den tuggar väl sönder björnen om man ens får in den. Hur ska jag göra? Tacksam för tips
Följande problem finns. En gammal jättestor isbjörn är lite solkig och behöver rengöring. Hur gör man det? ånga? tvättmaskin går ju inte, den tuggar väl sönder björnen om man ens får in den. Hur ska jag göra? Tacksam för tips
gosedjur som inte får plats i tvättmaskinen brukar jag bara torka av med en svamp + yes diskmedel.. få upp ett litet lödder och svep av gosedjuret - låt lufttorka - är man rädd att den ska mögla eller så kan man hänga ut den på altan/balkong över natten.
när den torkat kan man ta en borste o rugga upp "raggen" på djuret så det blir mjukt o fluffigt igen.
Skumtvätt? Så´nt man använder på typ möbler och bilklädslar? Testa på osynligt ställe först bara .
nyfiken gul
va bra med någon som har gjort detta Ska testa det sen
tack tack
jempa L
har ingen aning om det fungerar, vill inte förstöra gosedjuret iochmed att det är så gammalt. Är det något du har testat?
nyfiken gul
sköljer du den under vatten sen?
hihihi ett par varv med gosedjuret i vatten så lär den nog inte torka på ett par veckor haha ;-D