• Anonym (deppad)

Hatar när folk jävlas med mig hela tiden!!

Folk har alltid drivit och jävlats med mig hela tiden för att dem tycker att det är så himla kul. Och många ggr så har jag kanske tagit åt mig så då får man väl skylla sig själv att folk fortsätter att hålla på så.
    Träffade på en kille för ett par helger och han sa redan då att han tyckte att det var så kul att jävlas med mig. Har även skickat en massa sms som jag trodde att han menade allvar med men då hade han tydligen bara jävlats bara för att det är så kul att jävlas med mig.

Jag har alltid haft svårt att tro på vad folk säger. Tror som sagt att dem driver med mig eller bara hitta på. Och det är ju inte så konstigt så som folk håller på.

Trodde verkligen att denna killen menade allvar med vad han skrev men tji fick jag.

Så nu kommer det att ta skitlång tid innan det byggs upp nåt förtroende för han

• Svar på tråden Hatar när folk jävlas med mig hela tiden!!
  • ptoa

Det är kanske för att du tillåter folk göra dig illa?

• Marvinna

Varför lägga ner tid på honom? Du är värd bättre!

• Anonym (deppad)

Nä jag kan säga ifrån om det skulle vara så. Men då tycker dem bara att det är ännu roligare...

Marvinna

Det handlar inte bara om han... det handlar om folk mest i allmänhet!!

• Anonym

Det är inte roligt. Låt dem inte jävlas med dig,säg ifrån,umgås inte med dem.
    Sen fattar inte jag varför ska du bygga upp förtroende för han. Skit i han och umgås inte med honom.
    Du är värd mycket bättre.

• Anonym (deppad)

Det är just det. Ska jag sluta att umgås med folk som driver med mig så får jag nog säga upp hela min vänskapskrets. Och det handlar inte bara om han. Det handlar om alla som jag känner princip.

• Anonym (*)

På vilket sätt jävlas dom med dig?

• Anonym (deppad)

DEm driver med mig. Säger en sak som dem vet att jag kommer att ta illa upp eller som jag kommer att tro på.

Känner mig lite som den nördaste eleven på skolan som alla gör narr av

• Anonym (mmm)

hur kommer det sig att ALLA dina vänner driver med dig?
    "beror" det på dig (kanske dåligt självförtroende som gör att folk tror att de kan ge sig på dig?) eller på dom?
    även om det vore pga dåligt självförtroende så är det INTE rätt att dom gör så, men jag försöker hitta anledningen..

hmm, jag skulle nog ta ett snack med dessa s.k vänner, eller säga upp bekantskapen..
    summa summarum, du mår ju dåligt av detta.

tala med dom eller sluta umgås..

• Anonym (deppad)

Anonym(mmm)

Det finns en tjej i min vänskapskrets som inte respekterar mig. Hon avbryter mig jämt när jag pratar, snacka säkert skit bakom ryggen på mig och såna saker. Jag har tagit upp det med henne oändligt många ggr men hon bara förnekar det. Jag har då brytit kontakten med henne, sen efter ett par veckor så tror hon att allt är som vanligt igen och så undrar hon varför jag inte hör av mig.
    Men hon är inte den enda som avbryter mig när jag pratar, för det gör väldigt många. Min sambos familj, en del kompisar osv osv. Och detta tycker jag är så satans respektlöst. Det är precis som om det jag säger inte är viktigt.
    Jag själv kan göra det nångång men dem gör det JÄMT!!!

• Anonym (*)

ne stackaren, tycker synd om dig. det är aldrig roligt när någon driver med en oavsett vad det skulle handla om. att dom driver med dig tycker jag är förjävligt rent ut sagt. Det är väldigt dålig stil av dina vänner som gör så. man lyckas aldrig få förtroende för folk som gör så och man får oftast svårt att lita på nya människor efteråt eftersom någon har visat att man inte kan lita på någons ord. Mitt råd till dig är att på allvar säga till nästa gång att det inte är roligt att dom driver med dig, säg att du inte vill ha dom som vänenr om du inte kan ta dom på deras ord och om dom driver med dig mer. En person som du ska inte behöva ödsla energi på att vara en bra vän till dom om dom inte är det tillbaka.

• Anonym (deppad)

Anonym(*)

Nä jag vet, det tycker inte jag oxå.
    Jag har träffat underbara mammor i föräldrargruppen men ännu en gång så har jag svårt att tro på vad dem säger, tror att dem snackar en massa skit bakom ryggen på mig osv.
    Och det har ju och göra med hur jag har blivit behandlad av mina andra kompisar.
    Sen finns det kompisar som är helt underbara. Som verkligen lyssnar och så, men då tror jag bara att dem gör det för att dem vill vara snälla.

Jag vet att jag har dåligt självförtroende, men det är nog inte så konstigt när man har blivit behandlad så här sen dagistiden.

• Anonym (ja me)

Jag känner likadant som dig TS!!

• Anonym (deppad)

Anonym(ja me)

Oj, gör du?? Så det finns en till som känner likadant?! Vad gör folk mot dig då?

• Neko

Jag har en sån kompis som retas med mej hela tiden och är elak... han är inte så mot andra. Har bett honom lägga av men han förstår inte att jag blir irriterad och säger att det är ju bara på skoj, men vissa saker han säger är faktiskt elaka. Ironiska saker typ.

Så nu blir jag skitsur på honom varje gång han säger något sånt och hoppas att det fungerar så att han slutar...

• Anonym (ja me)

Avbryter, lyssnar inte på mina ideer, driver med mig, utnyttjar mig och dissar mig sen...
    vet inte varför dom gör så...

• Anonym (deppad)

Neko

Jag känner inte denna kille så väl så jag vet inte om han gör så med andra. Men han säger oxå att det bara är på skoj och att jag inte ska ta det så allvarligt.
    Men lik förbannat så blir jag sur på han och sen vet jag inte om han menar allvar eller ej när han skriver. Inte ens när han säger att han menar det så tror jag på honom. Så jobbigt och irreterande!

(jag me)

Exakt så är det för mig oxå. Är så trött på det. Jag tycker själv att jag ser ganska bra ut och det tycker tydligen killarna oxå så jag har inget svårt för att få killar om det skulle vara så men det är precis som du skriver att man blir utnyttjad och sen dissad. Och jag fattar inte varför? Vad gör jag för fel?? Varför kan inte killarna fatta tycke för mig och tycka att jag är underbar och söt? Nä istället så är det bara kul att driva med mig istället. Blir så arg!!

• Anonym (*)

TS: försök att tro på sakerna som mammorna i föräldra gruppen säger, tro på dom tills dom bevisar motsatsen. Försök att få upp förtroendet till dom. jag vet att det kommer vara svårt till en början men det kommer att lyckas ska du se. Och försök säga till dom som driver med dig, i värsta fall får du bryta kontakten till dom för att dom verkligen ska förstå att du menar allvar. Låt dom inte driva dig, du mer värd än det.

• Lilo83

Samma här har ofta undra varför folk gör som dom gör, dom ska alltid försöka fördumma en eller bara dumförklara en, och råkar man bli lycklig duger man inte längre då lämnar dom en som om man aldrig nånsin varit värd nånting.. fast kännslan av att folk aldrig lysnar eller tar en på allvar är nog värst på nå sätt, som att det jag inte sejer har någon betydelse.. frågan är ju bara är allt mitt eget fel eller är det deras.. ja lider med dig och håller med skit i dom för är de nånting jag fått lära mig är det att duger man inte som man är så är det inte ricktiga vänner!!

• Canberra

Vet inte hur jag ska saga det har utan att det later som kritik (det blir latt sa fel nar man skriver saker istallet for att prata oga mot oga), sa ta det jag sager pa ratt satt:

Jag tror att det har till en del handlar om dig sjalv TS. Inte att det ar ditt fel. Men du tolkar det som hander pa ett visst satt, som 'bevisar' att 'alla' jamt javlas med dig. Du sager sjalv att typ 'alla' ar dumma med dig, och namner sen i forbigaende att en del mammor i mammagruppen och en del kompisar ar underbara. Ja, men da ar det ju inte 'alla' i ditt liv som javlas! Langt ifran. Men det blir latt sa att man forutsatter att alla 'egentligen' tycker illa om en och sa tolkar man allt som hander som bekraftelse pa att det ar sa.

Det finns en psykologisk term for det har, som jag inte kommer ihag: man minns lattare saker som overensstammer med det man redan tror. Lite som Saab-fenomenet: man bestammer sig for att kopa en Saab och plotsligt ser man Saabar overallt (eller barnvagnar nar man ar gravid!). Det ar inte det att det plotsligt *finns* fler, man ser dem for att man letar efter dem helt enkelt. Pa samma satt hor man, och minns, allt negativt som folk sager till en men inte det positiva, om man tror att de kommer att saga nat negativt. Och sa blir det en ond cirkel.

Det du kan gora ar att
    a) sluta umgas med de som behandlar dig illa. Nar din sa kallade 'van' ringer och tror att allt ar som vanligt igen, sag at henne, lugnt och bestamt att 'som du kanske minns bad jag dig att inte vara elak mot mig. Eftersom jag kanner att du inte respekterar mig, ber jag dig sluta ringa mig. Jag har ingen lust att umgas med folk som ar negativa, jag koncentrerar mig hellre pa de som far mig att kanna mig bra'.

b) borja satt upp granser gentemot dem som du fortfarande vill (eller maste) umgas med, och visa klart nar de overskrider de granserna. Sag till dem! Men pa ett lugnt satt: 'jag inser att du forsokte skamta men jag uppskattar inte sana skamt och jag ber dig sluta med dem'. Borjar de tjafsa om att de tyckte att det var kul och att du ska sluta fana dig (det handlar om *deras* radsla, de har insett att de just har gjort bort sig sa de kommer att forsoka skylla det pa dig for att slippa skammas), ge inte efter. Upprepa bara 'du har ratt till din asikt men jag ber dig sluta skicka sana sms till mig' eller vad det nu kan vara.

c) umgas mer med sana som du tycker om, och forsok lita pa att de faktiskt tycker om dig! Alla ser inte din 'freak flag', alla tycker inte automatiskt att du ar den knappa for att du alltid har behandlats sa sen barndomen. De du har lart kanna pa senare tid (tex i mammagruppen) ser dig som du ar *nu* - de vet inte om din historia, det ar bara du som gor det. Njut av livet tillsammans med dina underbara kompisar - ju mer du bygger upp vanskapen med positiva och respektfulla manniskor desto mindre plats kommer du att ha for dem som trampar pa dig.

Kram! fran en som varit dar... och som sagt, hoppas du inte tar det har pa fel satt.

• Anonym (deppad)

puffar

Svar på tråden Hatar när folk jävlas med mig hela tiden!!