Min son har fått ett hårt slag mot bakhuvudet...
Hur farligt kan det egentligen vara med ett slag mot bakhuvudet?
Hur farligt kan det egentligen vara med ett slag mot bakhuvudet?
Det beror på hur hårt det var, hur gammal är han? Det man är mest orolig för är väl hjärnskakning
Misstänker man hjärnskakning ska man ta kontakt med sjukvården.
När det gäller huvudet ska man ju vara mycket försiktig, tycker du ska ringa sjukvårdupplysninen. Kan hända en hel deltex blödningar. Har han likstora pupiller?
En hjärnskakning är inte allvarlig. Huvudvärk, illamående och kortvarig minnesförlust och/eller medvetslöshet UTAN bakomliggande blödning är hjärnskakning. Det som kan vara farligt är om man får en hjärnblödning.
Han är på sjukhuset nu. Men jag sitter här hemma och är orolig.
Undrar hur farligt det kan vara
Du märker ifall han fått hjärnskakaning, då blir han trött och svår att väcka, han blir även illamående ch får kräkningar! Ifall han haft nåt symtom så skulle jag nog åka till akuten med honom.
Det är mer farligt att göra illa bakhuvudet än pannan. Verkar han allmänpåverkad?
Då skulle jag söka sjukvård, fast om jag vore du skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen med en gång för säkerhets skull.
hjärnskakning är det "minsta" man behöver bekyra sig om när det gäller skalltrauma. Yttre våld mot huvudet brukar vi(jobbar på akut) göra ct skalle för att se att lt är ua