• Anonym (suck)

Tända på upphetsad partner?

Idag hade jag en diskussion med min man. Jag sa till honom att det mest upphetsande jag vet är att se honom riktigt upphetsad, men det kändes inte riktigt som att det var ömsesidigt. Han satt tyst ett tag och sa sen att det stämmer nog - att se mig upphetsad var inte med på hans topp fem.
    Jag förklarade då att det var ett problem för mig, att jag inte kan njuta av t ex förspelet om jag vet att han bara ligger där och önskar att det var över.
    Efter ett tag kom vi fram till att problemet nog var att han tyckte att det var väldigt jobbigt att han inte kan få mig att komma. Vi har pratat om det tidigare, och jag har försökt att förklara att sex kan vara skönt även om jag inte får orgasm, men tydligen tar det rätt hårt på hans självkänsla. Så istället har han gett upp försöken... (När jag tillfredsställer mig själv använder jag en vibrator, annars kommer jag inte då heller).

Vad göra? Jag kan ju inte komma på beställning, vilket verkar vara det som skulle lösa hans problem. Och han kan ju inte börja tända på det faktum att jag blir upphetsad, vilket jag verkligen önskar att han gjorde... (Dessutom säger han att jag har läst för många sexspalter, om jag tror att alla killar tänder på att se sin partner upphetsad - stämmer det verkligen?)

PS. Varken jag eller min man har haft någon annan partner innan, så vi är väl lite oerfarna bägge två... Att byta ut maken är däremot inte något alternativ, på alla andra områden är han helt fantastisk...

• Svar på tråden Tända på upphetsad partner?
  • Anonym (M)

Kan ni inte ta med vibratorn i förspelet- dvs att han använder den på dig?

• Anonym

Jag är likadan som du, tänder allra, allra mest på att se min partner oerhört upphetsad - då går jag igång på högvarv och kan göra i stort sett vad som helst

Det verkar som ni hamnar i en negativ spiral här, där han inte riktigt kan koppla av och känner press (som han lägger på sig själv) och det drabbar dig negativt.

Mitt tips är att försöka koppla bort allt som heter 'prestation' och/eller hänger samman med de tankarna och känslorna. Kanske köra en klassisk avhållningsperiod på säg, ett par veckor eller någon månad där ni inte *får* röra varandra... se vart det leder? Eller prata om era fantasier med varandra (om det går - dylika kan vara alldeles för privata...) och se om det är något ni kan/vill/vågar leva ut med varandra... ?

Fler kloka FL:are har säkert fler alternativ Lycka till!

• Anonym (T)

Tjaa, det är väl lite så det går när man inte har sex med varandra innan man gifter sig.

I värsta fall är det så att ni helt enkelt inte är sexuellt kompatibla, vilket ni hade upptäckt om ni hade haft sex innan äktenskapet. Det hade förmodligen också varit bra att utforska er sexuella identitet på egen hand eller med andra partners. På det viset får man erfarenhet och vet bättre vad man gillar och hur man vill ha sex.

Men låt oss inte gräva ner oss i negativa tankar. Nu har ni trots allt beslutat er för att leva tillsammans och försöka utveckla ett gemensamt sexliv. Rådet jag kan ge er är TID och TÅLAMOD.

Som ovanstående inlägg säger, prata om fantasier, prata om lust, prata över huvudtaget. Försök hitta på annorlunda saker, kanske ta inspiration från tidningar (kan rekommendera engelska Scarlet). Koncentrera er inte på målet (orgasmen), utan vägen dit. Ta det lugnt.

• Anonym (ava)

Förstår honom litegrann, jag har svårt att få min sambo att komma om vi inte har just sex - jättesvårt vid tex oralsex eller om jag tar med händerna. Och även om jag tänder på att se honom upphetsad så blir det så stort fokus på det liksom - jag ligger där och analyserar hur upphetsad han egentligen är - andas han snabbare om jag tar såhär eller sådär etc och då blir det bara jobbigt till slut. Vet dock inte riktigt vad man ska göra åt det...

• Anonym

om min tjej, inte fick orgasm skulle ja ha oerhört svårt att förtsätta förhållandet. Och ju mer tjejen vill ju mindre vill killen. Och förspel är tråkigt oftast.

Killar gillar saker som bröst i ansiktet, bakmus, ögon som tittar upp fån knäläge och teabagging. Jag har alltid trott +att alla visste det och att tjejerna vägrar för att vara elaka. Alal är sjukt simpla och visuella som triggar kåtnerverna

• Anonym (Oj!)
    Anonym skrev 2007-09-28 10:10:12 följande:
    om min tjej, inte fick orgasm skulle ja ha oerhört svårt att förtsätta förhållandet. Och ju mer tjejen vill ju mindre vill killen. Och förspel är tråkigt oftast.Killar gillar saker som bröst i ansiktet, bakmus, ögon som tittar upp fån knäläge och teabagging. Jag har alltid trott +att alla visste det och att tjejerna vägrar för att vara elaka. Alal är sjukt simpla och visuella som triggar kåtnerverna
    Kan du utveckla lite mer? Det är så sällan man får veta vad killar egentligen gillar. Även om det så klart är individuellt.
    Vad är "teabagging"???

Min kille blir väldigt upphetsad av att jag får orgasm, t ex om jag smeker mig själv under samlaget. Då kommer han samtidigt eller direkt efteråt.

Till TS: Låter som ett jobbigt läge men jag skulle råda dig att va lite mer aktiv själv, t ex smeka dig själv med vibratorn under samlaget eller förspelet. När han väl får se dig komma (och känna, om han har sin kuk eller några fingrar inne i dig) så får han säkert en kick.
  • Anonym (Mmm)

Jag älskar att se min kvinna kåt! Det är så upphetsande!
    Att se andra kåta människor är också upphetsande... en kåt blick...mmmmm

• Anonym (suck)

Anonym (M) skrev 2007-09-27 22:15:00 följande:

Kan ni inte ta med vibratorn i förspelet- dvs att han använder den på dig?
    Jo, jag föreslog det, men då är det fortfarande inte _han_ som får mig att komma (säger han), och skulle alltså inte egentligen förbättra situationen...
  • Anonym (suck)
    Anonym skrev 2007-09-28 07:43:01 följande:
    Mitt tips är att försöka koppla bort allt som heter 'prestation' och/eller hänger samman med de tankarna och känslorna. Kanske köra en klassisk avhållningsperiod på säg, ett par veckor eller någon månad där ni inte *får* röra varandra... se vart det leder? Eller prata om era fantasier med varandra (om det går - dylika kan vara alldeles för privata...) och se om det är något ni kan/vill/vågar leva ut med varandra... ? Fler kloka FL:are har säkert fler alternativ Lycka till!
    Ett bra tips, som är lättare sagt än gjort...
    De senaste veckorna har vi varit inneboende hos några kompisar, så då har vi knappt haft sex ändå, så avhållsamhet känns inte som rätt recept.
    Prata om fantasier kan vi göra, och vi lever ut dem också... Vi kan prata sex med varandra, och skratta om saker går fel och sådär, så det är inte det som är problemet.
  • Anonym (suck)

Anonym (T) skrev 2007-09-28 08:42:30 följande:

Tjaa, det är väl lite så det går när man inte har sex med varandra innan man gifter sig. I värsta fall är det så att ni helt enkelt inte är sexuellt kompatibla, vilket ni hade upptäckt om ni hade haft sex innan äktenskapet. Det hade förmodligen också varit bra att utforska er sexuella identitet på egen hand eller med andra partners. På det viset får man erfarenhet och vet bättre vad man gillar och hur man vill ha sex. Men låt oss inte gräva ner oss i negativa tankar. Nu har ni trots allt beslutat er för att leva tillsammans och försöka utveckla ett gemensamt sexliv. Rådet jag kan ge er är TID och TÅLAMOD. Som ovanstående inlägg säger, prata om fantasier, prata om lust, prata över huvudtaget. Försök hitta på annorlunda saker, kanske ta inspiration från tidningar (kan rekommendera engelska Scarlet). Koncentrera er inte på målet (orgasmen), utan vägen dit. Ta det lugnt.
    Jag tänkte faktiskt på det, om det skulle ha gjort någon skillnad om vi hade haft sex med andra innan vi gifte oss, men jag kan inte se att det skulle ha gjort någon (positiv) skillnad. Även om vi för alltid kommer ha ett taskigt sexliv, så skulle jag ändå inte ångra att jag valde just honom att gifta mig med. Jag tror att det finns andra saker som är viktigare. Den enda skillnad jag kan tänka mig är att jag i så fall skulle ha jämfört med mina tidigare sexuella relationer, och haft en större saknad än vad jag har nu (när jag inte har nåt att jämföra med).

Som sagt så har vi inga problem att prata med varandra, och vi har ungefär lika ofta "annorlunda" sex som vanligt "mjukt" sex.

Det är ju så lätt att säga att man inte ska fokusera på orgasmen, men vad gör man när den hela tiden ligger och gnager i bakhuvudet? För mig spelar det ingen roll om jag kommer eller inte, men det är ju tydligen viktigt för honom...
Svar på tråden Tända på upphetsad partner?