Tända på upphetsad partner?
Idag hade jag en diskussion med min man. Jag sa till honom att det mest upphetsande jag vet är att se honom riktigt upphetsad, men det kändes inte riktigt som att det var ömsesidigt. Han satt tyst ett tag och sa sen att det stämmer nog - att se mig upphetsad var inte med på hans topp fem.
Jag förklarade då att det var ett problem för mig, att jag inte kan njuta av t ex förspelet om jag vet att han bara ligger där och önskar att det var över.
Efter ett tag kom vi fram till att problemet nog var att han tyckte att det var väldigt jobbigt att han inte kan få mig att komma. Vi har pratat om det tidigare, och jag har försökt att förklara att sex kan vara skönt även om jag inte får orgasm, men tydligen tar det rätt hårt på hans självkänsla. Så istället har han gett upp försöken... (När jag tillfredsställer mig själv använder jag en vibrator, annars kommer jag inte då heller).
Vad göra? Jag kan ju inte komma på beställning, vilket verkar vara det som skulle lösa hans problem. Och han kan ju inte börja tända på det faktum att jag blir upphetsad, vilket jag verkligen önskar att han gjorde... (Dessutom säger han att jag har läst för många sexspalter, om jag tror att alla killar tänder på att se sin partner upphetsad - stämmer det verkligen?)
PS. Varken jag eller min man har haft någon annan partner innan, så vi är väl lite oerfarna bägge två... Att byta ut maken är däremot inte något alternativ, på alla andra områden är han helt fantastisk...