• Tina o Nellie

Vilken välling är skonsammast för magen?

Min dotter är snart 6 månader så vi har tänkt börja med vällning om ett tag. Magen har krånglat lite på henne när vi började med smakisar så vi ska introducera det långsamt. Så nu undrar jag bara vilken välling som är skonsam för magen? Var i affären igår, finns ju hur många olika som helst. Hjälp!

♥ Nellie i mitt hjärta ♥
  • Svar på tråden Vilken välling är skonsammast för magen?
  • Snuttan83

Jag har för mig att bvc sa till oss att Risvälling var det mildaste för magen. Min son har oxå känslig mage och den funkade bäst för honom när han åt välling...
    Läser man på Sempers hemsida så står det att Havrevällingen är mildast...
    Så prova nån av dom! Lycka till!

• Tina o Nellie
    Tack för svaret!
    ♥ Nellie i mitt hjärta ♥
  • Alle

Majsvällingen är snäll också

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Naijna

Jag har för mig att risvällingen kan göra magen lite hård. Till mig har man sagt att majsvällingen är snällast.

• Smülschen

Det beror på vilket sätt tjejens mage har krånglat. Om hon tenderar att bli hård i magen ska ni helst undvika majsvälling, som annars är den som är mildast och skonsammast för magen. Majs- eller risvälling använder man gärna på barn som precis ska börja äte igen efter en maginfluensa t.ex. Majsvälling är stoppande. Om hon brukar bli lös i magen hade jag definitivt tagit majs- eller risvällingen. Jag tror att majsvällingen är ändå mer stoppande än risvällingen, men är lite osäker.

Om hon blir hård i magen hade jag prövat med sexmånadersvällingen och det är väl mild havrevälling tror jag. Den är också snäll mot magen.

• Nilka

Min lilla tjej blev stenhård i magen av majsvällingen men den milda havrevällngen funkar utmärkt!!

Wilma - vår ögonsten
  • Tina o Nellie

Tack för alla svar!
    Det får nog bli till att prova mild havrevälling då eftersom hon varit hård i magen.

♥ Nellie i mitt hjärta ♥
Svar på tråden Vilken välling är skonsammast för magen?