• Kelsy

Tjuvtestat?

Alltså med Kevin tjuvtestade jag redan på dag 11 och det visade positivt men jag visste hela tiden att det slutgiltiga beviset på graviditet var dag 18. Nu har jag nyligen gjort ett FET och kommer tjuvtesta den här gången också. Hur har ni andra gjort? har ni kunnat hålla er 18-21 dagar?

• Svar på tråden Tjuvtestat?
  • Emke

Fick vårt första + i april och tjuvtestade då positivt redan på dag 10 Lycka till!

• Stina 74

Vi har inte gjort IVF, men fått äl-stimulering med sprutor. Tog äl-sprutan 11/9 och än har inte mensen kommit. Brukar komma 14-15 dagar efter och idag har det gått 17. Känns som jag väntat onödigt länge, eller? Är väl rädd att hoppet tas ifrån oss..
    ÄR DET FÖR TIDIGT ATT TESTA? OM NEJ, MÅSTE JAG TA DET PÅ MORGONEN?

• loppis7

Nu sist då vi gjorde FET testade jag redan + dag 9 men visst ska man nog vänta lite längre men det är svårt.Lycka till !

• Madida

Vid vårt ivf-försök höll jag mig till den dagen läkaren sa att jag skulle, men gud så svårt det var!!!

• FångaDagen

Hej hej!

Vet inte om ni tagit ägglossningsspruta (Ovitrelle), men den kan i alla fall ge falskt positivt resultat i upp till 10-11 dagar. Rinde tillverkaren och fick detta bekräftat. Men inte 17 måste man vänta så länge som läkarna brukar säga . Vet ju att det är omöjligt att hålla sig. Men efter i alla fall 13 dagar skulle jag känna mig ganska säker på att ett positivt resultat verkligen beror på en graviditet.

Lycka till

• Moparwoman

Jag tjyvtestade negativt på fredagen

men testade positivt på söndagen som var min testdag!

• Kelsy

Moparwoman!
    Vilken testdag hade du? Jag har min imorgon på tesdag 21 och testade negativt i lördags!

• Moparwoman

Jag tjyvtestade på dag 9 och hade dag 11 som testdag!

herregud det låter kort.. jag gjorde en långtidsodling kan det ha med saken att göra?

På Sahlgrenska gick det säkert 21 dagar..

• scuri

när jag blev gravid i ivf testade jag på dag 21 jättejättesvagt plus. Nu har jag gjort FET och tjuvtestade minus dag 14. Tror ni det är kört? Tycker alla plussar så tidigt....

• scuri

Moparwoman - Hade du gjort ivf eller fet innan du nu blev gravid?

• Moparwoman

Jag hade gjort IVF/ICSI med 5 dagars odling

Har hört fler som testat minus bara någon dag innan testdag.
    Jag blev jättedeppig och ville helst sluta med vaggisarna men fortsatte pg.a min gubbes tjöt. Tur var väl det när plusset sedan kom. Men jag kan säga att jag testade mig även på måndagen eftersom jag kände att visade det neg på fredagen och plus på söndagen så kan det ha varit fel på något test men det var det inte.

Det var inte rätt dag att testa helt enkelt!

Lycka till Scuri!

• scuri

Momarwoman - Stort jättetack - Hoppet tillbaka, det är ju det jag lever på. 'Glad för ditt svar'.

• scuri

moparwoman - Jag tror personligen mer på långtidsodling - kan jag begära det om jag betalar ivf?

• Moparwoman

näe det tror jag inte. För som på Carlanderska gör dom långtidsodling om du får minst 6 st befruktade ägg. Vi gjorde ju ICSi och fick 6 befruktade ägg utav 11 plockade.
    Utav dessa 6 var det en som blev en fin bastocyst men de andra utvecklades inte riktigt och gick inte att frysa.
    Så det tar på antalet ägg att långtidsodla dom därför måste du ha ett visst antal innan dom långtidsodlar dom.

Vet ett par som fick ut 4 st ägg som dom ville långtidsodla men det gick dom inte med på.

Men det kan nog också bero på olika kliniker

• scuri

okej då förstår jag, tack så mycket!!

• Funderaren

Vid våran IVF/ICSI när sonen blev till så väntade jag några dagar extra innan jag testade. Kändes bättre att gå och hoppas att jag faktiskt kanske var gravid än att få bevis på att jag inte var det.
    Nu gör vi en FET och jag kommer nog inte ha så bråttom denna gången heller

Huvudsaken är att man vet vad man menar!
  • partner

hur många dagar ska man vänta om sin mens inte kommer???

Svar på tråden Tjuvtestat?