Jag kan till exempel ge som exempel då If ringde och ville teckna min bil. Det skulle inte vara några problem, allt skulle bli så bra så. När jag sedan fick hem papper (vad jag trodde var ett erbjudande) såg jag att stöldskyddet inte gäller om immobilizer saknas. Då jag specifikt frågat om detta och alltså blivit "lurad", sket jag i det erbjudandet. Något senare visade det sig att det inte ALLS varit ett erbjudande, försäljaren hade helt fräckt lagt in försäkrningen och började skicka förseningskrav.
Jag ringde då allt annat än glad upp If, där dom mycket riktigt konstaterade att försäkrningen var inlagd och att den inte gällde för min bil, och sa dessutom att dom brukar ha problem med att säljarna skiter i att invänta svar utan lägger in direkt. Jag fick dessutom numret till chefen till säljaren.
Ringer såklart upp, talar om vad jag anser om deras verksamhet och att jag bett om ett förslag, inte tecknat ett avtal. Han ber att få återkomma. Det gör han, efter att ha pratat med säljaren som minsann ansett att vi kommit överrens om ett avtal. Då jag då berättar att försäkrningen inte ens går att teckna för min bil och ifrågasätter hur dom kollar sina saker, blir han rätt tyst. Försäkrningsavtalet tas såklart bort.
Så, nej, en säljare vet inte alltid vad dom pratar om....