• LillaMysan

Balklänning! Massor av tips tack!

Hallå

Jag vill ha massor av tips och inspiration om balklänningar Jag ska på studentbalen i sommar och har börjat leta klänning nu, lite sent enligt de flesta

Vilken färg ska man ta?, jag är blond, har mörkgröna ögon, är ganska blek men har lite fräknar i ansiktet. Jag vill INTE ha en "skogsgrön klänning, gillar inte den färgen :P

Och vilken skärning på klänningen tycker ni är snyggast? V-ringad, halterneck, korsett i ryggen..? Och tycker ni att man ska köpa eller hyra klänning?

LÄGG GÄRNA UPP BILDER PÅ FINA KLÄNNINGAR

• Svar på tråden Balklänning! Massor av tips tack!
  • alvaereva

får man fråga hur mycket du har tänkt lägga ut på en klänning?

• Banana82

rött låter vackert på dina färger, och vilken modell beror ju helt på vad som sitter bäst på dig och din kroppsform.

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • LillaMysan

Alvaereva: Jag ska åka till Thailand i mars så jag hade kanske tänkt att sy upp en klänning där 2000:-, kanske?

Proudwoman: Jag är 1,63 lång, är smal men har ganska stora tuttar :P. Rött är jättefint, speciellt blodrött. Det enda jag tänker på då är om inte de allra flesta har röda klänningar

Vad tror ni om ljusgult eller ljusgrönt? Ser en blekis som jag ännu blekare ut då?

• Banana82
    LillaMysan skrev 2007-09-28 12:44:14 följande:
    Alvaereva: Jag ska åka till Thailand i mars så jag hade kanske tänkt att sy upp en klänning där 2000:-, kanske?Proudwoman: Jag är 1,63 lång, är smal men har ganska stora tuttar :P. Rött är jättefint, speciellt blodrött. Det enda jag tänker på då är om inte de allra flesta har röda klänningar Vad tror ni om ljusgult eller ljusgrönt? Ser en blekis som jag ännu blekare ut då?
    när man är blek är starka färger vackert, varma starka färger, orange, rött, riktigt gult. Välj en klänning som framhäver dina goda sidor
    Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Meus Veritas

Jag är rödhårig och blek
    Min balklänning var bronsfärgad, jätte fin till mitt röda hår.
    Tyvärr blev den aldrig dansad i

• alvaereva

om du vågar kanske du skulle beställa en från kina? jag har beställt min brudklänning därifrån och betalade bara 1800kr för den, slöja, underkjol, sjal och en ringkudde. det var inklusive frakt och tull. tror du skulle komma rätt billigt undan!
    sök på ebridalstore, kanacca, 1koo på google så får du upp deras internetbutiker. dom syr upp efter ens egna mått så dina tuttar lär få plats

Svar på tråden Balklänning! Massor av tips tack!