Uppehållstjänst- vad innebär det?
Som sagt vad innebär det? Har sökt nytt jobb pga mina nuvarande arbetstider och det jobbet innebär uppehållstjänst. Är kallad till intervju och vill veta lite om uppehållstjänst inför intervjun.
Någon som vet?
Som sagt vad innebär det? Har sökt nytt jobb pga mina nuvarande arbetstider och det jobbet innebär uppehållstjänst. Är kallad till intervju och vill veta lite om uppehållstjänst inför intervjun.
Någon som vet?
Du får alltså inte ut hela lönen under vanliga månader - för att det betalar din extra ledighet. (Behöver iofs kanske inte gälla skollov.)
Jo, men mer? Delas lönen på antal arbetsdagar och läggs ut över året? Hur många dagar arbetar man per år? Vet att det kan vara styrt av lokala avtal men ungefär?
Kajee- tack för det snabba svaret föresten!
Ok, du har inte ferielön då?
Det blir ju inte så fett på kontot isf. Men jag är så sugen på att jobba dagtid. Idag jobbar jag kvällar nätter och varannan helg vilket ger bra lön men till vilket pris....
Hoppas jag blir erbjuden det så får jag ta ställning så.
Du vet inte hur lönerna ligger för pedagogiska assistenter/ elevassistenter? Får ringa facket och kolla kanske!
Jag vet, min syrra är högstadielärare men hon har ferielön. Jobbar asmycket i terminerna.
Tack för dina svar!
Tack tack ! Har varit på anställningsintervju nu.
För min del kändes det bra men de som var med på intervjun kändes väldigt oorganiserade och okoncentrerade... Vet inte om det är bra eller dåligt...