• mollanbollan82

öppna hyllor i stället för skåp i kök.

har grejat lite med vårat kök och bytt golv o bänkskivor, slått upp en vägg med mera. vi målade också luckorna och de blev verkligen hur fula som helst. är jättemissnöjd. men nu funderar jag på om vi ska ta ner överskåpen (Det är de som är fulast, underskåpen är ok) och sätta dit vanliga hyllplan bara så att det är öppet. vet att det är opraktiskt med tanke på damm och så men ma nkan ju hänga en snygg "gardin" framför till exempel. någon som ahr bilder på sitt kök som ahr öppna hyllor? det är ju så himla snyggt. det skulle vara att vi målade vitt där skåpen är nu och så svarta hyllplan, vi ahr vitt kakel svarta bänkskivor, vita skåp och svart matbord.
    vad tror ni?
    tips och råd behövs.

• Svar på tråden öppna hyllor i stället för skåp i kök.
  • Miiiaaa

Det är kanonsnyggt med hyllor, jag skulle oxå vilja ha det. Men jag tänker på den praktiska biten. Det blir väldigt fett att inte ha skåpluckor... mkt damm och skit. jag är inte beredd att städa och torka dessa hyllor, samt diska om porslinet så ofta som det krävs.

Om man som jag, lagar mkt mat, så blir det snabbt smutsigt. (jag testade att ta bort skåpluckora en period, men de åkte snabbt upp igen).

• mimmi 1

jamen, det kan väl bli bra... den opraktiska biten är du ju redan medveten om.... och tröttnar du på att alltid ha prydligt på hyllorna, och att torka damm och fett,och måsta diska en del porslin innan de används bara för att det inte var igår de användes sist,osv. så är det väl bara att fixa dit vanliga överskåp igen då eller?
    Viktigast att man är nöjd med sitt kök....

Jag tycker det är fint med bara hyllor, OM man inte har för mycket och för rörigt på dom.

• mollanbollan82

ne precis. vi ska ju inte ha för mycket p dom o så tänkte jag ha nån slags "tyggardin" eller nåt framför. på en skena som man kan dra fram och tillbaka.

tack för era svar!

inga bilder som man kan få se? om man ber snällt :)

• Irres mamma

Tyggardin låter väldigt opraktiskt tycker jag. Blir ju smutsigt hur lätt som helst i ett kök. Kanske kan du satsa på att mest ha lite större grejer, som salladsskålar, snygga kastruller eller vad det nu kan vara, på hyllorna, så får du inte så mycket småplock att diska/damma. sånt som du använder riktigt ofta som vardagsporslinet borde ju också kunna stå framme eftersom det ju används och diskas regelbundet ändå.

Svar på tråden öppna hyllor i stället för skåp i kök.