• levandecharader

ris och kassler

Jag har i stort sett bara ris och kassler hemma och orkar inte ta mig till affären. Vad skulle du göra för maträtt med ris och kassler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 14:47:09:
    Jag har också kryddor, lite olika grönsaker, krossade tomater, creme fraiche, matlagningsgrädde och lite liknande hemma.

• Svar på tråden ris och kassler
  • Revema

gör en korvstroganoff fast med kassler

• Karpet

Då skulle jag göra en ugnsgratäng med aubergine, zucchini, tomater, kassler, matlgningsgrädde, lök, vitlök, saffran, currry, ingefära och koriander och till det ha kokt ris.

• 0Love0

Jag hadelagt kasslern i en form och in i ugnen

• Lotlas

Jag brukar varva kassler och ananas i en form (alltså skivor som läggs omlott) och lägga ost på. Eventuellt kan man ha champinjoner också om man gillar det! Sedan in i ugnen tills det blivit varmt och osten har fått färg. Kokt ris till! Om man har kokt ris redan så kan man lägga riset i botten och kasslern och ananasen ovanpå, det blir också bra och så har man allt isamma form!

• BuoBä

Jag skulle hitta på det här:

Koka ihop krossade tomater med lämpliga hackade grönsaker och kanske en liten skvätt grädde.
    Skär kasslern i skivor och lägg i en ugnsform.
    Häll tomatsåsen över.
    Strö över lite ost och in i ugnen i några minuter.

Servera med ris och en sås på creme fraiche och kryddor.

• Mollymajs

Enkelt o gott är o koka ris, tärna kasslern o lök o lägg i en ugnsfast form. Rör ner riset. Vispa ihop grädde o chilisås, salt o peppar o häll över. in i ugnen o gotta ihop allt. Jätt egott till en sallad.

• levandecharader

Mycket som lät gott

Fler ris och kassler rätter?

• Tjomsan

Min mamma gör såhär:

Lägg ananas i bitar (från burk) i botten på en form. Lägg sedan över kasslerskivor och krydda med örtagårskrydda (Santa Maria). Vispa 1 litet pkt grädde och blanda i chilisås (ganska mycket) och en tsk vetemjöl. Bred gräddblandningen över kasslern och strö över riven ost. In i ugnen tills allt blivit genomvarmt och osten fått färg. Servera ris och grönsallad till.

Svar på tråden ris och kassler