• turpis

smala ben och stövlar -hur tänker ni med samma problem?

Ja, här kommer dagens i-landsproblem: har riktigt smala vader och i princip alla stövlar glappar. Ni med samma problem: hur resonerar ni? Hur mkt glapp är ok? Med byxor går det väl an, men med klänning och strumpbyxor blir det ju tristare. Någon som har tips på märken med smala skaft? ELler kan man låta "sy in" stövlarna?

• Svar på tråden smala ben och stövlar -hur tänker ni med samma problem?
  • BabyEm

det går att sy in dom om du går till en skomakare

• Ejz

Jag har precis samma problem som du.
    Det går hyfsat med vinterstövlar för då kan man köpa sådana med lite lurv i skaften så ser dom inte lika stor ut. Annars så tycker jag att det ska vara väldigt lite glapp, gillar det inte.
    Har ett par stövlar som ber ca 1 com glapp sammanlagt runt om. så dom sitter bra. Men det är nästintill omöjligt att hitta

• turpis

Tack BabyEm och Ejz för snabba svar! Bra tips med lurvigt foder, det stämmer ju att det fyller ut lite. Skulle dock vilja ha lite elegantare stövlar... Ska kika runt och se om jag hittar några som ser "insyningsbara" ut.

Sen vill man ju inte få pippi-långstrump-fötter heller, fötterna kan se så himla stora ut mot de spinkiga..eh...jag menar SLANKA vaderna . Fast det kanske är mest uppifrån!

• Spartacus

jag har motsatt problem och jag tycker inte att min ben är särskilt tjocka, dom är rätt normalsmala men alla stövlar sitter precis så att kedjan inte går upp.

för stora är det ju bara att sy in?

• Zafon

Såg en tråd tidigare om detta och där hänvisades till en sida däe man kan beställa stövlar med flera olika vadstorlekar. Adressen är:
    www.duoboots.se

• Hallonmopeden

Jag köpte stövlar med smalt skaft, det stod XS på... kanon, för jag gillar inte när det glappar! Kika du om du kan hitta det!

• turpis

Hallonmopeden: tack för svar! Var var det?

Svar på tråden smala ben och stövlar -hur tänker ni med samma problem?