Envisa och gnälliga barn - vi ooooorkaaar inte mer...
Känsligt ämne det här...antar att jag kommer att få en sådär 200 svar om hur dålig förälder jag är. Men jag chansar.
Jag och min sambo är så trötta på våra barn. Dottern är tre år och sonen 1,5. De har båda stark vilja, är fruktansvärt envisa och är dessuton väldigt gnälliga. Det är en jobbig kombination vill jag lova. Jag och min sambo vill knappt gå hem från jobbet nuförtiden. Det som väntar oss när vi hämtat på dagis är strider, tjat och gnäll. Vi har blivit de föräldrar vi rynkat på näsan åt tidigare. Nu höjer vi rösten åt våra barn flera gånger om dagen för tålamodet har tagit slut för länge sedan. Det fins lixom ingen glädje längre och det är så fruktansvårt sorgligt. Jag antar att det bara är en period, men jag tycker det har pågått så länge nu. De är ju täta i åldern och jag antar att det kan vara en biddragande orsak till vår trötthet. Det har gått i ett sedan dottern föddes för tre år sedan.
Jag ser de här lugna beskedliga barnen som man ser på kafeer med sina föräldrar ibland. De sitter och äter på sin bulle och är nöjd i en kvart i allafall. Har väl aldrig hänt i vår familj.
Är så trött och ledsen för att jag känner så här. Jag vill ju kunna se tillbaka på småbarnsåren och kunna säga att det var en sådan härlig tid.
Men det kan jag inte.
Tack för att ni lyssnade