Delikatessyoghurt....
Vid vilken ålder kan man ge delikatessyoghurt? Som mellanmål, smakportion?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 09:15:29:
Vi testade. Hon kräktes. Vi försöker ígen när hon blir äldre.
Vid vilken ålder kan man ge delikatessyoghurt? Som mellanmål, smakportion?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 09:15:29:
Vi testade. Hon kräktes. Vi försöker ígen när hon blir äldre.
Jag hade nog inte gett det öht...den är så söt. Testa turkisk yoggi med fruktpuré istället, från ca 6-7 mån i smakport.
Gud så gott det är men jag hade inte heller gett det till ett barn. Möjligen som efterrätt kanske.
min dotter är 8 månader och älskar danonino-yoghurten
Danonino (Danone) bojkottar jag av princip.
Deras drickyoghurt innehåller lika mycket socker som Coca-cola (!), de marknadsför sig direkt mot barn och lockar till köp av andra produkter. Vidrigt konstgjort smakar barnyoghurtarna också tycker jag.
Källa: www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=673805
eh det e så överdrivet att inte ge sina barn socker.. jag fick alltid sånt när jag va liten, har inte dåliga tänder, är inte fet och det e dessutom inte ofta jag äter godis längre.. inte en gång på flera månader nu!
sen e jag en så dålig mamma att jag tom ger mitt barn saft och sockrar hennes gröt.. usch va hemsk jag e!!
Finns det nån vettig anledning till att ge socker på en åttamånaders bäbis gröt? Förutom att det är gott? Eller ge den samma yoghurt med 10% socker i?
De äter väll gröten ändå? Eller?
Och det finns ju faktist en stor skillnad mellan att ger sin barn en vitt macka med marmelad (lite så klart) till frukost och att ger en bit princestårta,det fattar vissa människor inte,det finns ju någonting emellan princestårta och torr havregröt.