• Pysseltokig

Ikea eller Kvik kök? eller något annat?

Vad lätt det hade varit om det bara fanns en köksleveratör, jaja jag vet - tråkigt också!

Men nu är det så svårt att välja!

Vi har tittat på Puustelli, balingslöv, kvik och IKEA.
    Jag tycker faktiskt inte att de två dyra köken är något speciella.

Har n ierfarenheter av kvik eller ikea kök? vad tycker ni?

Leverans? saknades delar? hur hållbara är de?

• Svar på tråden Ikea eller Kvik kök? eller något annat?
  • Soffen

Jag gillar IKEAs kök, jag har byggt 3 stycken och ska snart bygga ett fjärde. För mig är det inte värt att bygga ett kök för 100 000 kr när jag kan få det från IKEA för 30 000. Vi har varit mycket nöjda med våra kök, men blandaren gick sönder och jag har hört att detta är vanligt, så just denna del kanske man bör köpa någon annanstans. Jag är med andra ord ett IKEA-fan.

• Iorlover

Vi har från epoq o är jättenöjda!

• Pysseltokig

30 000:- för IKEA?? jag räknade på runt 100 000:- för den?

Hur dyrt är då inte det förslag jag fick från pustelli.....

• Pysseltokig

jag ska titta på epoq, tack för tipset!

• Tjej 83

har en katalog från www.myresjokok.se jättefina kök.
    men priser vet ja inte. eller det står ca pris för litet, mellan och stort köka men man kan inte gå efter det.
    men de är fina kok,
    o vi ska ocså bestämma från vilken vi ska köpa kök..
    jobbigt hehe

• Pikku Enkeli

Inget slår IKEA i kvalitet och pris enligt min sambo som tillverkat en del kök i sitt liv (inredningssnickare). Han säger att ett som är tillverkat i ENBART massivt trä på ett riktigt snickeri är bättre, men IKEAS är så pass billiga att de kniper förstaplatsen.

• Tjej 83

Virriga V skrev 2007-09-28 22:08:42 följande:

35.000:- betalar vi för vårt IKEA-kök.
    hur stort kök? har du bild på det?
  • Virriga V

Nä, det är inte uppsatt ännu. Men det är 8 underskåp, 6 överskåp och ett högskåp. Duvbo heter luckan och massiv ek har vi valt som bänkskiva.
    Vitvaror har vi sen innan. Fläkt, vask, blandare har vi dock valt från annat ställe.

• troddeduja

Vårat IKEA kök kommer oxå att gå på ca 30 000 kr exkl vitvaror. Vi sneglade på Kvik oxå men de hade så konstiga mått på skåpen så vi hade fått såga isär och spika ihop vissa skåp igen för att det skulle gå ihop, nej tack.

Svar på tråden Ikea eller Kvik kök? eller något annat?