• Minname

Ni som har lån runt 1.5 miljoner

Vad betalar ni för månads kostnad ungf. Vi kommer ha lån på ca 1.5 miljoner på huset hade varit kul att se vad mån kan tänkas bli =)

• Svar på tråden Ni som har lån runt 1.5 miljoner
  • Carisma95

Menar du bara på bolånet eller inkl. drift ?

Även om det bara handlar om bolånet beror det ju på aktuella räntor, om ni har rörligt eller bunden ränta och i så fall hur länge.
    Om ni behöver topplån.
    Samt även om ni tänker amortera.

Men med en ränta på 5 % så har ni i BARA räntekostnad 6.250:-/mån.
    Sen ytterligare då om ni ska amortera.

A stumble may prevent a fall....
  • Minname
    Carisma95 skrev 2007-09-29 10:43:22 följande:
    Menar du bara på bolånet eller inkl. drift ?Även om det bara handlar om bolånet beror det ju på aktuella räntor, om ni har rörligt eller bunden ränta och i så fall hur länge. Om ni behöver topplån.Samt även om ni tänker amortera. Men med en ränta på 5 % så har ni i BARA räntekostnad 6.250:-/mån.Sen ytterligare då om ni ska amortera.
    jag menade bara bolånet sen driften och så har jag koll på =)
    men då blir det som vi tänkt ca 6500kr för vi låser det nog =)
  • Martina 76

Vi betalar ca 3700 i månaden i räntekostnad efter skatteavdrag (4,28% i ränta).

• Bästamorsan

Jag har en följdfråga om det är okej...

Har räknat ut på Swedbank att om man tar lån på 1,500 000
    så har man ungefärliga månadskostnader inklusive allt
    som gäller boende, drift etc på ca 12,500kr/månad.
    (borträknat skattereduktion + utan egen insats)

Ett lån på 1,500 000 ger en månadskostnad på ca 12,500kr.

Är det en realistisk summa att räkna med?

• Bästamorsan

Snabbkalkyl på hemnet ger en total månadskostnad på ca 9,000kr/månad...
    Undrar vilken summa som är närmast verkligheten =)

• Carisma95
    Minname skrev 2007-10-02 20:40:36 följande:
    12500kr OJ himmel det verkar rätt saftigt det =)
    Tja är det medräknat ALL drift, så är det väl ganska normalt.
    Bara ränta blir ju (som sagt över 6.000:-/mån). Räknar du sen till amortering (?), el, försäkring, sotare, sophantering, slamtömning m.m. m.m. så ökar det fort.
    Bästamorsan skrev 2007-10-02 19:59:25 följande:
    Jag har en följdfråga om det är okej...Har räknat ut på Swedbank att om man tar lån på 1,500 000så har man ungefärliga månadskostnader inklusive alltsom gäller boende, drift etc på ca 12,500kr/månad.(borträknat skattereduktion + utan egen insats)Ett lån på 1,500 000 ger en månadskostnad på ca 12,500kr.Är det en realistisk summa att räkna med?
    Jämför med andra banker så får du en bättre uppfattning vad gäller räntekostnaden/amortering. Det skiljer rätt mycket på hur de räknar/har för "erbjudande".
    A stumble may prevent a fall....
  • bubbly

Hamnar på ca 5000 per månad

• Minname
    Carisma95 skrev 2007-10-03 09:10:39 följande:
    Jämför med andra banker så får du en bättre uppfattning vad gäller räntekostnaden/amortering. Det skiljer rätt mycket på hur de räknar/har för "erbjudande".
    Ah ja du tog med alla kostnader så =)
    jag tänkte på räntan rent av!!! Inget mer än bara ränta för drift amortetingar och allt det andra har vi med i mån budgetten på andra poster ville bara veta räntan rent!!

Dumt förmulerat mig antar jag!!!
Svar på tråden Ni som har lån runt 1.5 miljoner