• Neah

Kan man ha lite vin i gryta?

Som rubriken lyder, kan man ha vin i en gryta? Alkoholen kokar ju bort och kvar är endast smaken. Jag skall ha middag ikväll och enligt receptet skall man ha i ca 4 dl vin. Grytan skall puttra på spisen ett tag så det är väl ingen fara?????

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Kan man ha lite vin i gryta?
  • JenJa

Ja det kan du ha.....tycker jag i alla fall...tycker som du att det borde koka bort...

• Ewelina

det är klart du kan.. är ju som du säger, alkoholen kokar ju bort! =)

• Dorian Ertymexx

Finns många rätter där man har i litet vin. Var bara säker på att ingen av dem som ska äta ska köra efteråt. Om de skulle gilla maten fasligt mycket, menar jag. ;)

• Smilla75

Det borde gå bra, jag har iof läst att alkoholen inte puttrar bort, det måste stormkoka. Det gällde glögg dock. Kanske är någon bättre bevandrad. Jag har dock själv vin i mat.

• Dimitra

Det finns alkoholfria matvlagningsviner i mataffären om man inte vågar använda vanligt

Och åren går...
  • Neah

Glömde säga att jag är gravid men det verkar som alla har förstått detta.

Smilla75. Det skall koka i ca 45 minuter. Får väl dra upp plattan lite extra

• Dorian Ertymexx
    Neah skrev 2007-09-29 13:15:12 följande:
    Glömde säga att jag är gravid men det verkar som alla har förstått detta. Smilla75. Det skall koka i ca 45 minuter. Får väl dra upp plattan lite extra
    Vad har det med saken att göra? Påverkar graviditeten din matlagning på något vis? ;)
  • Lola Jämtland

Puttrar det i 45 min så försvinner det säkert.

Men vill du vara extra säker så ta matlagningsvin eller alkoholfritt från systemet......

//Blir det nånsin våran tur.....
Svar på tråden Kan man ha lite vin i gryta?