harmageddon=jordens undergån?Guds krig mot folket?
pratade med en väninna som en gång i tiden varit jehovas vittne.
och hon sa til mej att det är inte långt kvar till HARMAGEDDON=GUD KRIG MOT FOLKET?!
Hon skrämde mej rejält med sitt prat och nu är det 2 veckor som gått sen hon sa det till mej,och fortfarande tänker jag på det!
Hon sa att alla tecknen har slagit in och att det kan komma att hända idag,imorgon,nästa vecka..men INOM 6 månader!!Jag är ju förnuftig människa och sa att jag läst om detta i biblen,och att det är INGEN som kan veta mer än Gud själv om när det ska hända.
Men vad jag förstod av henne och vad hon sa så är det 144 människor som ska sitta uppe i himlen med Gud och när alla 144 är samlade då kommer jordens undergång!Och varför hon trodde 6 månader eller var ganska så säker på det var för att det var bara ett få antal till som skulle dö och sen skulle upp till himlen så antalet 144 var komplett?! vad tror ni? kommer det att bli så?Jag vet att att ingen vet,men ändå kan jag inte släppa den rädslan och det som skrämmer mej mest är att hon sa att det ska visa sej vara MYCKET smärtsamt!!Och att mina barn ska plågas och dö och jag inget kan göra gör mej helt galen och fruktansvärt rädd!!