Cancer???väntar på svar
Min älsta dotter född 1978 har haft värk i sin h höft en längre tid.Hon har gjort vanlig röntgen samt MR,fått sjukgymnastik och starka smärtstillande för värkens skull.I går kom svaret,dom ser en apelsin stor skugga.Läkaren sa att det inte ser bra ut och hon måste göra en biopsi.
Hon har en sådan dödsångest just nu,jag är själv fruktansvärt orolig.Hon vill inte lyssna på någon av oss...hon ska dö,säger hon dö bort i från sin lilla dotter.
På måndag ska hon till läkaren igen,få prata med en kurator,få tid till biopsin.....men hur ska jag kunna lugna henne att det INTE behöver vara det värsta...och vad händer om det är det?
Jag mår skit just nu det här var det värsta som kan hända...min förstfödda,det gör ont så ont i mig att se henne lida så här fruktansvärt och inte kunna lugna ner henne.
Jag vågar inte tänka på svaret...för tänk om....nej jag måste tänka positivt...men!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-01 17:43:42:
Ja så var hon till läkaren för att göra biopsi idag...svaret kommer om ca 10 dagar...känns som en evighet innan vi får veta.Läkaren sa i alla fall att det var mjukt där dom tog vävnads provet och att det var mycket bättre än om det skulle vara hårt.Det kom en grummlig vätska...några droppar från området.
I dag känns det lite hoppfullare.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-15 17:30:35:
Idag ÄNTLIGEN kom dotterns provsvar ,efter 14 dagars orolig väntan.Det var nedsliten höftled med ledvätska som läcker ut till höftkulan.Hon kommer att få töma leden flera gånger om året allt eftersom det läcker.
En sten av fruktansvärd oro föll från mitt hjärta.Äntligen blir livet som vanligt igen.