• apelsingrape

Katt - registrerad - hur veta ägare?

Jag skulle vilja ha ett snabbt svar! En katt har hängt utanför vår dörr sedan tidigt i morse.. hon vill in, vägrar gå och har snurrat ihop sig till en boll på hundens filt i det kalla vädret..

Hon är id-märkt med nummer i örat. Hur får vi reda på vem som äger henne? Är det jordbruksverket som registrerar? Jag vill veta vem ägaren är nu då vi inte har möjlighet att ta in katten och inte heller vill vänta till på måndag kontorstid att ringa (om nu katten orkar vänta så länge ;)).

• Svar på tråden Katt - registrerad - hur veta ägare?
  • lilla trollets mamma

tror det är svenska veterinärsförbundet som har hand om registreringsnumren? Inte helt säker dock!

• trollmammsis

våran katt e registrerad hos svenska kennelklubben, HUNDägarnas riksorganisation inte reagerat över dte förr iaf nr dit e 08-795 30 00

• trollmammsis
    trollmammsis skrev 2007-09-29 15:04:55 följande:
    www.skk.se
    välj webbtjänster till vä så kan du klicka vidare och slå in numret som finns i kattens öra. ägaren med namn och nr kommer upp
  • apelsingrape

Tack alla för hjälpen!

Jag har hund och har många gånger slagit hundar på SKK:s sida men inte visste jag att man där även kunde slå på katter!

Jag gjorde det och fick tag i kattens ägare som bodde en bra bit bort. Katten hade varit försvunnen ett tag (och med tanke på avståndet kan jag inte tänka mig att den hittade hem igen det var väl därför den hängde utanför oss). Ägarna var och hämtade katten tidigare idag..

• södertälje

Om inte ägaren har betalat avgiften på 120 kr som det kostar att registrera sina djur finns dom inte med i registret

• apelsingrape

ok

jag anar även att ägaren uttryckligen måste ha gett sin tillåtelse för att kontaktuppgifterna ska finnas på nätet.

något att tänka på som katt el hundägare.. så att man smidigt
    går att få tag i om älsklingen försvinner.

• Poppinella

Sökte på våra katter för skojs skull och förstår inte varför det står att ingen är kastrerad när alla är det. Det är ju sånt som kan bli fel kanske om de skulle försvinna. Nåja, kanske den som i så fall hittar tänker att de har blivit kastrerade efter. *håller hårt i skatterna*

apelsingrape

Bra jobbat! Skönt att en försvunnen liten krake har kommit hem igen och med DIN hjälp! Känns bra va?

Svar på tråden Katt - registrerad - hur veta ägare?