• Megazen

Någon som har en Coffee soffa från MIO?

Har ni en Coffee soffa från MIO?
    Är ni nöjda? Köpte en Coffe i April, nu är den nopprig.
    Tyget heter Java färgen heter koks.
    Tacksam för svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 19:12:54:
    Provar igjen!! Behöver lite mer kött på benen
    ang. ev flera med nopprer eller någon som har
    ett tyg som är bra ifall jag FÅR byta. Tack påförhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-12 18:50:04:
    YESSS. Jag får ny soffa. Tack till alla som svarade och ni som peppade mig.

• Svar på tråden Någon som har en Coffee soffa från MIO?
  • sonik

Har en coffe, men med tyget mullvad. Vårt tyg är helt ok, men den är helt nedsutten redan (köptes i januari 2006). Kuddarna känns som dom inte har något innehåll, helt säckiga. Inte särskilt nöjd, men den är ju snygg att titta på he he...
    Kanske inte alltid bättre med dyrare möbler. IKEA funkar alltid!!!
    /S

• Megazen

Tack för svar. Visst är dom snygga, men inte när den är full av noppror. Ska få den avnopprat av MIO. Blir nog Ikea nästa gång.

• tokkie

jag har en street. köpte den för tre år sedan, och efter ett år blev den nersutten och efter tre var den verkligen förfärlig. så jag ringde MIO och de kom och kollade och sedan bytte de ut den mpte en helt ny. det var aldrig något snack om saken. så ring dem och klaga! man köper ju inte en dyr soffa för att den ska vara ful inom ett år typ...lycka till!

• Megazen

När vi fick soffan var det hål i tyget, vi fick nytt överdrag+ armstöd. Sen kom nopprorna + att jag har hittat flera småfel. Jag kanske inte ska axeptera att dom nopprar av den. Kruxet är att MIO aldrig har haft problem med det tyget innan.

• sonik

Det får nog allt bli ett samtal till mio. Men man gillar ju inte klaga...
    Tycker inte att du Megazen ska aceptera enbart en "avnoppning". Kräv en ny...he he...!!!

• Megazen

Det är inte roligt att klaga, men jag blir mer och mer förbannad. Det har gått över 3 veckor sen dom sa dom skulle ringa och avtala tid för avnoppring.Får nog tuffa till mig. Det kan ju inte bara vara jag som får noppror på tyget JAVA.

• sonik

Ta ett glas vin och ring dom när du känner dig lite extra säker på dig själv. Då kanske man vågar tuffa till sig lite...

• Megazen

Tack för tipset, men det är nog bättre att åka dit och prata med dom. Jag kan ju inte köra rattfull.Haha

• olpansfamilj

har en coffe (bild finns i galleriet) vet inte vilket tyg, men det har spruckit i sömmarna!!!

• Megazen

Det är visst ingen bra kvalitet på dom sofforna...
    Hur gammal är den?Har du reklamerat?

• olpansfamilj

Riktiga priset vart närmare 27 000kr! Men jag köpte den på fynd,  ( 7000 kr)när dom skulle stänga sin verksamhet i veddesta och öppna i barkarby! Fynd varor bytts inte! Soffan var i perfekt skick när jag köpte den förra sommaren. Efter ett halv år kom sprickorna! Man kan tydligen beställa nytt tyg och det lär jag ju få göra! Jag fick dock ändå ett tillgodo kvitto på två tusen kronor som plåster på såren av mio! =) Så det var kanon snällt! =) Jag har i min övernattningslägenhet en annan soffa från mio som är grymt bra i kvaliteten, så det gäller nog bara att kolla noga.....Men varnar dig lite för coffee, dock skall den vara superb bra i ljust skinn.

• Megazen

Våran kostade 16000.-. Tycker ju det ska vara kvalitet för dom pengarna. Som sagt får åka dit i morgon och slå näven i bordet.
    Tack för svaret.

• olpansfamilj

prata bara med dom lugnt och sakligt och säg att nu måste du skämmas när svärmor kommer på besök! Beklaga fattigdom =)  Fungerade på mig=)

• sweetpea

Vi har en i ett brunt manchestertyg som är nästan två år gammal, och som fortfarande är jättesnygg.

• Mimmi P

Vi har en coffe, kommer inte ihåg vad tyget heter, det är ett svart, lite blankt, manchesterliknande tyg. den är två år gammal och ser fortfarande jättebra ut, inga problem med tyget och den är inte nedsutten. Konstigt att kvaliten varierar så mycket. Dock hade en av delarna gått sönder i transporten, men vi fick en ny utan snack.

• Megazen

Dom har varit vänliga när jag har varit där och klagat. Det har bara tagit sån tid allting. Dom glömde bort, blandade ihop nopper-reklamationen med hål i tyget-reklamationen. Efter 6 veckor, och jag hade varit innon 4 gånger, fick jag svar att dom skulle ringa och avtala tid för att noppra av den. Nu 3 veckor efter detta har dom fortfarande inte ringt. Och nu har jag hittat flera småfel.Känns ju lite dåligt att behöva noppra av den så dyr soffa. Det ÄR ju faktiskt så att jag skämms när det kommer folk.

• tokkie

jag skrev i inlägget förut och jag kan tilklägga att jag reeklamerade den innan jul och jag fick den nya soffan i juni så ja, dom är rätt långsamma!!!

• Megazen

Nu firar jag. Jag får beställa ny soffa. Det tog sin tid men jag "vann".

Svar på tråden Någon som har en Coffee soffa från MIO?