• Solskensbullen

Packlista för barn under 1 år!

Hej!

Tänkte att man kanske kunde dela med sig om tips, saker man bör ha med sig & saker man bör tänka på när man reser med barn under 1 år.

Det är många som aldrig rest med barn innan och kanske kan ta nytta av det.

En lista som är bra att spara & som alla har nytta av!

• Svar på tråden Packlista för barn under 1 år!
  • Lilavita

Mitt tips är att packa så lite som möjligt om man ska backpacka. Kan kanske vara bra att ha med alvedon, febertermometer, sen hade vi med nåt som heter kolsuspension som barnet ska dricka om de stoppat i sej nåt olämpligt. Solskydd förstås om man åker till soliga länder.

Alvedon
    Febertermometer
    Solskydd
    Kolsuspension
    Blöjor, beroende på vart man reser
    Nappflaska
    Liten sked
    Liten vass kniv

.
    .
    .

Ja fyll på vettja om ni kommer på nåt mer!

• marran71

puffar lite på denna eftersom jag är på gång i oktober och behöver tips och ideer.

• siabellon

myggnät o parasoll till vagnen är himla bra
    själv föredrar jag tunna långärmade tröjor o byxor till barn under 1 år som solskydd men det är väl en smaksak
    En filt som barnet kan ligga på på golvet(ofta kalla stengolv utomlands)
    Nässprej till flyget om den lilla är känslig
    leksak i nyckelband att sätta fast i flygstolen så slipper man konstant ligga på golvet o leta grejor(TRÅÅNGT!) förutsätter ju att man flyger iofs ......
    Bärsele/sjal -det var super att alternera med den o vagnen!
    Har man riktigt små barn så har jag ett bra tips! Vi köpte en sulky med liggläge, knäppte bort remmen mellan benen o la i vår vanliga liggvagnsmadrass. Blev hur bra som helst åt vår 3 månaders!

• Solskensbullen

Jag sammanställer & puffar lite mer! ( Bara att fylla på! )

Alvedon
    Febertermometer
    Solskydd
    Kolsuspension
    Blöjor, beroende på vart man reser
    Nappflaska
    Liten sked
    Liten vass kniv
    myggnät o
    parasoll till vagnen är himla bra
    själv föredrar jag tunna långärmade tröjor o byxor till barn under 1 år som solskydd men det är väl en smaksak
    En filt som barnet kan ligga på på golvet(ofta kalla stengolv utomlands)
    Nässprej till flyget om den lilla är känslig
    leksak i nyckelband att sätta fast i flygstolen så slipper man konstant ligga på golvet o leta grejor(TRÅÅNGT!) förutsätter ju att man flyger iofs ......
    Bärsele/sjal -det var super att alternera med den o vagnen!
    Har man riktigt små barn så har jag ett bra tips! Vi köpte en sulky med liggläge, knäppte bort remmen mellan benen o la i vår vanliga liggvagnsmadrass. Blev hur bra som helst åt vår 3 månaders!

• Ninde81

Engångs nappflaska eller bara påsarna..slipper koka så mycket..
    Våtservetter..
    fler nappar om bara en sort duger så kanske de inte finns dit man kommer..:)

Skall till indien nästa vecka så de här va en bra tråd..våran e 3 mån..

• Ninde81

Nåt som heter Osmosal här i Finland som man dricker när man har fått diarre/magsjuka som innehåller sallter och socker kan spara på barnen me..obs! dosseringen
    De har ja alltid me..

Svar på tråden Packlista för barn under 1 år!