• Lyckokatt

Buss till Italien?

Hej!
    Av olika anledningar vill jag undvika att flyga . Är det någon som vet om det är möjligt att ta sig till Rom med buss?
    (menar alltså inte någon paketresa)

• Svar på tråden Buss till Italien?
  • sheeba

Ja det borde väl gå eller tåg?
    kanske får titta efter privata "resor" eller vad man ska säga.

• isisisis

Det finns fullt med researrangörer som kör buss.

Massvis.

Här i Skåne finns tex Hyllingebuss.
    De kör till många resmål i europa.
    Själv har jag åkt till Costa Brava med dem,och en bekant till Italien.

• sheeba
    isisisis skrev 2007-09-29 19:20:20 följande:
    Det finns fullt med researrangörer som kör buss.Massvis.Här i Skåne finns tex Hyllingebuss.De kör till många resmål i europa.Själv har jag åkt till Costa Brava med dem,och en bekant till Italien.
    Men de har väl bara paketresor?
    Har själv åkt till iItalien med buss fats med scandorama.
  • Lyckokatt

Dessvärre tycks Scadorama också bara ha paket-/temaresor. Någon annan som vet?

• Lyckokatt

Tack för tipsen, men eurolines har inte HELLER några resor till Italien.. Konstigt!?

• presens konjunktiv

För ett par år sedan hade i alla fall både Ölvemarks och Scandorama resor där man kunde välja att köpa bara resan, och sen hitta hotell själv, men jag vet inte om det finns kvar, och om det i så fall gäller även Rom. Då är man iofs bunden till deras tider, och det kanske inte alltid passar.

Tåg går ju alltid att hitta annars.

Give me ambiguity - or give me something else.
  • Lyckokatt

Nortlanders Italienresor går dessvärre bara till alperna enligt rubrikerna. Och länken med sj är ju tåg...

Har konstaterat att det inte går några bussar till Rom från Sverige, åtminstone inte höst/vinter.
    Men tack för hjälpen alla!

• SVejsan
    Lyckokatt skrev 2007-10-04 09:18:59 följande:
    Nortlanders Italienresor går dessvärre bara till alperna enligt rubrikerna. Och länken med sj är ju tåg...Har konstaterat att det inte går några bussar till Rom från Sverige, åtminstone inte höst/vinter.Men tack för hjälpen alla!
    Om det är ett måste att åka buss innom italien så går det säkerligen att hitta anslutning i alperna som går från/till Rom ...

Flyg förstår jag att man inte vill åka... Men varför inte tåg? *kliar mig i huvudet*
Svar på tråden Buss till Italien?