• nanci

Vinterstövlar till barn med tjocka fötter feta vader?

Idag skulle vi handla vinterstövlar, men kom hem med ogjort ärende. Delvis eftersom vi inte var de enda som hade den idén idag... Hursomhelt hade vi tänkt ett par gore-tex, viking, super-fit eller ecco. Men de gick nätt och jämt att knöla över dotterna goa tjockisvader. Och dessutom brukar man ju gärna stoppa in byxorna där, eller iaf undestället. De enda som satt bra var de låga Kavat-skorna som dessa: (ej min auktion), men det räcker väl inte hela vintern till en två-åring? Jag täbker att de är för låga ffa. www.tradera.com/Fina_Kavat_vinterskor_strl_23_-auktion-48395056

• Svar på tråden Vinterstövlar till barn med tjocka fötter feta vader?
  • Evilhoney

Jag har haft kavat-skor hela förra året till min son (nu 2½ år) funkade hur bra som helst. Har ju overall med snoddar runt skorna. Ändå bor vi långt upp i norr med en himla massa snö.

• TUA

vist kan sån sko räcka för din dotter,men annars så har kavat även vinterstövlar med högt skaft och dom är mkt generösa i skaftet.

• nanci

Då ska vi kanske köra på såna då, men jag ska se om kavatstövlarna är tilllräckligt generösa :) (hon har nog ärvt mina trädstamsben verkar det som ).

• Enyana

Kuoma-skorna har också rätt generösa skaft som passar knubbiga vader. Men jag håller också med om att Kavat-skorna funkar helt okej, jag hade dem till min tös en hel vinter och det var aldrig några problem med kalla eller blöta fötter bara man hade overallen över skoskaften.

• TUA
      lyckatill i stövel jakten. 
  • Fäbodjäntan

Jag har köpt ett par pax vinterstövlar på Ica maxi för 299 kr.
    Är lätta att få på små runda fötter å vader, har oxå problem med att få ner min dotters fötter i skor men de här var helt suveräna. Jättevarma å gosiga verkar de oxå. och hon gick jättebra i dom.

www.paxkids.se/pax/page.html

modell flake

• Gurkburken

Vi har alltid haft låga vinterkängor (bla. Kavats) till barnen när de varit så pass små och det har aldrig varit något prblem. Man drar ju overallbenen över och drar under resårhällan och då sitter det bra utan att man riskerar få in snö eller väta.

Jag tycker låga kängor verkar enklare och smidigare för små barn att gå i.

• Miss Lau

Såna kavatkängor fungerar bra hela vintern. Fast har ni testat "vanliga" kavatstövlar? Min son har också tjocka fötter och vader och vi har köpt ett par Kavatstövlar som också är lätta att få på.

Svar på tråden Vinterstövlar till barn med tjocka fötter feta vader?