• xxmeyaxx

Min skräck för Mumintroll..

Mumintroll är något av de läskigaste som finns. Jag är livrädd för dom.
    Tanken att få möta på ett mumintroll en sen kväll får mig att nästan skita på mig av rädsla. Och att de bara ens har börjat bli populära gör mig bara ännu mer skraj. Dom finns på kläder, babygym, sängkläder.. you name it.

Egentligen.. våga ha ett babygym med mumintroll som hänger ovanför en?
    Som bebis hade jag .. ja, gjort i blöjan.

Varför jag har rädslan? Vette sjutton. Tror det kan bero på tidiga barnprogram som liten.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Svar på tråden Min skräck för Mumintroll..
  • sheeba

Hihihi förlåt att jag skrattar lite men det låter lite roligt.
    Jag hade skräck för onda dockan jag kan ha dte ibland fortfarande.

• xxmeyaxx

Jag vet att det låter roligt. Jag flinar själv åt det.
    Lustigt nog har min lillasyster precis samma skräck.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • LillElis

Jag kan förstå din skräck. Känner samma äckel inför Humle och Dumle (ett barnprogram som fanns för mycket länge sedan).

• Runguska

Jag var livrädd för den onda gubben i Skrotnisse då jag var lite. Minns klart hur jag kunde ligga och gråta då jag tänkte på hur han stal Bertils bok... Fånigt nu, men jag kan inte än idag se det avsnittet utan att rysa och vara rädd att mardrömmen ska återkomma.

Då det gäller mumintroll var jag rädd för Lilla My vill jag minnas. Jag minns inte exakt tillfället, men rädd var jag. Sedan ville min dumma lärare i lågstadiet tvinga mig att läsa en Muminbok... Behöver jag säga att jag grät på biblioteket.

Jo, jag grät nog rätt mycket som liten. Hoppas att grabben i magen blir lite modgare

• En Dum En

Jag får ångest av finlandssvenska. Därför gillar jag inte Mumintrollen.

• hepe

Älskar mumintrollen men är däremot rädd för Hemulen som är med.

• TesS08

Jag blev jätterädd då "Rädda Joppe,död eller levande" började....Tycker Joppe var så läskig!

BF 10 januari *Längtar*
  • ReginaF

En Dum En: Ursäkta?? Du får ångest av finlandssvenska?? Ja, det låter ju helt normalt...

• Flutterby

Jag gillar Mumin, däremot får jag frossbrytningar av Storpotäten i "Vilse i Pannkakan". *ryser* Nu lär jag ju drömma om honom i natt! *kallsvettas*

• mogreta

Ha ha, jag tycker också att mumintrollen är äckliga.
    Vi satt och planerade en sommer för ett par år sedan och tänkte att vi kan ju åka båt över till finland och där passa på att gå på mumindalen, men efter en stund kom jag ju på att där kommer jag ju att träffa MUMINTROLLEN   *GAAAHH*
    Det bidde typ Skara sommarland eller något istället

• enmi

Jag blir fortfarande alldeles illa till mods när jag här någon sjunga på den där inledningen till det där ABC-programmet. Fy sjutton va obehagligt det var.. HEMSKT! Det gör inte saken bättre att jag fick träffa skaparen till programmet under min utbildning (till animatör) So fort jag talar om det för folk så börjar de sjunga på den där hemska "nu måste vi fara"-låten. HJÄÄLP!

• Coccolina

Jag hade lite svårt för mumintrollen när jag var yngre men det har faktiskt gått över idag.. (även om jag anara att min ovilja mot Marc Levengood härstammar från det...tycker igentligen finlandssvenska är vackert men kan inte hjälpa att jag ryser lite ibland när jag hör det...just pga Mummin...)kan däremot fortfarande tycka det är jobbigt med ALLA Staffan Westerbergs program... Vilse i pannkakan, lillstrumpa och syster yster och alla de andra hemskhetena han gjorde... ryyyyyyyser....
    Sen fanns det när jag var liten nått program med en bönsyrsa...och ännu idag tål jag inte denna helt ofarliga insekt...

Annan töntig fobi som jag skyller på barndomens barnprogram är att jag inte klarar av marionett dockor eller vuxna i djurkostymer (tex kaninerna på liseberg)... ryyyyyyyyyyyyyyyseeeeeeeeeer Jag kan klara av mupparna men där går min gräns(där styrs ju de flesta dockorna underifrån och är inte lika läskiga)...men typ sesame street där många är just människor i kostym eller styrda ovanifrån med snören... nepp då går det inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då stänger jag av och går och gömmer mig..hua!

Life's a bitch get used to it!!!
  • Metal84

sj var jag rädd för morran i mumin, när man va liten

• Skarpa

Jag tycker att Mumintrollen är rätt mysiga, men Teletubbies är HEMSKA! Speciellt solen. *ryyys*

Nu är jag också upplyst!
  • Lealoppan

Stora morran e ju lite skrämmande

• Murloc

Min man är rädd för mumintrollen, själv är jag väl måttligt förtjust i dem.

Får mer ångest av syster yster och lillstrumpa. Och Joelbitar, blä. Bara för det tycker man inte om cp-skadade.

Svar på tråden Min skräck för Mumintroll..