Nån som har strålbehandlats mot cancer i halsen? Symtom? Blodpropp?
Min mamma har cancer, bl.a så hade hon en tumör i halsen som hon har strålat, men det va ganska längesedan hon avslutade behandlingen, drygt 1 och en halv månad sedan. Nu dom senaste dagarna så har hon fått andnöd, går hon upp för trappor så får hon som astma andning, går hon lite längre sträckor får hon samma sak. Häromdagen så skulle hon va barnvakt 3 tim åt min dotter för jag skulle jobba, och när jag hämtade min dotter så berättade mamma att hon hade fått sån andnöd så hon tuppade av med min dotter i famnen. Min dotter vart mest rädd men gjorde inte illa sig...Men jag blir så jävla orolig för min mamma! Dom säger på sjukhuset att det kan va eventuell strålskada som gör att hon andas så tungt, men jag tycker det låter så konstigt...Då borde det ju visats tidigare dessa symtom. Pga hennes cancer så har hon större risk att få blodpropp, hon har redan haft 4. 2 i armen, 1 i lungan och en i benet. Det va tack vare dom 3 första blodpropparna dom upptäckte cancern. Så hon får framgminsprutor för att tunna ur blodet, men hon fick en infektion i kroppen i vintras, vart jättesjuk och även fast hon fick fragmin så fick hon en propp i benet... Jag har läst på sidor på nätet att blodproppar kan ge andningsvårigheter om har en i lungan, jag är livrädd för att det är en blodpropp. Mamma väntar på remis till röntken, men vore jag henne skulle jag åka in akut NU! Men det gör hon inte.
Nån som har ev haft samma symtom?