• Detvackrastejagvet

Grillad kyckling till hund?

Jag har en Grand Danois valp. Hon har varit rätt kronglig när det gäller att gå fint och ha ögonen mot mig, men idag så åt jag grillade kyckling, jag gav henne en bit utat skinn bara vitt kött och hon blev helt tokig i det. gick jätte fint vid min sida. Nu till frågan kan det vara farligt för hunden att äta det vita kötten från en grillad kyckling? Hon har lite känslig mage och får lätt diaré. Men inget annat funkar.

• Svar på tråden Grillad kyckling till hund?
  • jennie ellie

Självklart är det inte det om du går igenom köttet så att inget ben finns med

• Danielsmamma

nej är inte farligt..min hund får smaka på det ibland...är ju benen som är farliga för dom

• Detvackrastejagvet

Men kan jag ha det att träna henne med? det går ju åt rätt stora mängder kyckling bitar när man tränar. Det kan väl inte vara farligt?

• sataya

min åt hur mycket kyckling som helst igår.. det enda hon gjorde var att mumsa i sig det och sedan fisa äckligt:) haha men det gör hon ofta iaf...

• sataya

träna på du.. som sagt så länge du inte ger den ben som kommer från saker som börjar på f...

• Pearl

Tror inte att det ska vara någon fara att ge hunden kyckling. Om du nu gör som du säger, dvs bara ger det vita köttet och inga ben eller skinn om det är mycket kryddor på.

• Detvackrastejagvet

Okej. då ska jag börja träna lite smått med henne imorgon då=) ska bli jätte roligt=) äntligen vill hon ha ögonen på mig och ja kycklingen förstås=P

• lia76

en rå kycklingvinge kan d eäta oxå... även om den är grillad så kan man ge vingen

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • LillaLulla

Se till bara så att kycklingen inte är saltad.

• Detvackrastejagvet

Det är ju skinnet som är kryddat då kan det väl inte vara någon fara med köttet under? Usch blir orolig..

• lia76

Det värsta som händer är att hunden blir dålig i magen.
    Annars kan du ju testa att köpa leverpastej
    Det brukar funka bra!

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • love actually

Som det har sagts tidigare; bara du undviker skinnet och benen så är det ingen fara. Mina föräldrar brukar köpa "okryddade" hela kycklingar (man får fråga i charken) och koka dessa till hundarna.

Sofie kom 20070209 - Pyre nr 2 BF 20080121
Svar på tråden Grillad kyckling till hund?