• Anonym (ensam)

Helgalkoholist

Jag blir så arg och så ledsen.. Jag och min pojkvän hade lovat varandra att ta det lugnt HELA helgen, ingen alkohol överhuvudtaget sa vi!

Igår (fredag) var vi hemma och myste framför tv:n, hade det jätte mysigt och somnade vid 10 typ..
    Så idag så säger min pojkvän att han vill ut och dricka. Men vi skulle ju va hemma hela helgen!! Eller..?
    Jag säger att han får väl välja själv men åker han ut och super så behöver han inte komma hem till mig inatt utan får åka hem till sig istället. Jag vill inte att han kommer hit full, jag orkar inte med det!
    Vi är ute VARJE helg, JÄMT, JÄMT, JÄMT!! Hållit på så hur länge som helst. Känns som att jag/vi bara super bort våra helger..

Jag är med grymt sugen på att dricka egentligen men jag vill inte. Ska spara mina pengar till en hund som jag har på G och då kan jag inte supa bort pengarna.

Jag vill verkligen ha denna hund så jag måste verkligen visa framfötterna nu!
    Jag har stängt av ljudet på mobilen, för att slippa höra om det ringer för jag orkar inte prata med honom. Först stängde jag av den helt men sen blev jag nyfiken på om han skriver något så låter nu bara ljudet vara av. Pratade med han förut och jag sa inte ens "puss" eller "älskar dig" utan bara "hej då".
    Jag vill inte vara trevlig mot han när han gör såhär mot mig.

Visst kan jag unna han att ha roligt, men han LOVADE mig att vi skulle vara hemma. Han trodde tom att det var jag som inte skulle kunna hålla mig borta från alkoholen denna helg, att det var jag som skulle banga! Sen om han går ut nästa helg det bryr jag mig inte om så länge han inte lovat något annat.
    Men jag är trött på att vara ute och åka bil och spela hög musik, på att vara så full så man spyr och mår skit dagen efter.

Och som han var när han skulle åka. Jag sa att jag blir ledsen om du går. Men idag märktes det att spriten gick före mig. Har aldrig känt mig så bortglömd och lämnad som idag.. Hans blick var liksom "ja men du är ju kvar här sen iallafall, du går ju ingenstans". Så nu har jag sån jävla lust att bara dra ut till nån kompis och supa med den istället. Bara för att vara jävlig. För jag vet att då blir han riktigt sur/arg på mig och väldigt väldigt orolig för att han inte litar på mig, med all rätt då det var lite struligt i början av vårat förhållande. Men skulle aldrig göra något dumt nu på det sättet.
    Jag som ville att han skulle vara hemma hos mig som han lovade mig, jag hade ju verkligen sett fram emot en lugn och skön helg hemma..

• Svar på tråden Helgalkoholist
  • logg81

Du gör helt rätt tycker jag! Spara pengarna till det du verkligen vill ha istället för att spy upp dom.

• Anonym (ensam)

Vi är 19 båda två.. Vi har precis messat lite med varandra och han skrev att han har ett beroende. Han sa förrut när jag pratade med han att dom skulle köpa öl och han var så ölsugen att han stod och skakade..
    Ja sen skrev han att han skulle försöka sluta med att dricka så ofta för han vill va med mig.

• Hannah76

Låter som om ni behöver hjälp, innan det går allt för långt.. Det är inte lätt att ta tag i ett beroende själv, behövs proffesionell hjälp till det.

• Anonym (ensam)

de känns liksom som att jag klarar mig ganska okej utan att dricka. speciellt nu när kvällen är "slut" och jag börjar bli trött. var ju så klart värre förrut när man visste att kompisarna var ute och drack.

• Anonym

men snälla ni här ! dom är ju bara 19 år! vem festade inte varje helg då man var 16-20 år,det gör de flesta och man behöver inte bli alkis för det!

• Anonym (ensam)

jag tycker inte att jag själv har något problem. men min pojkvän verkar ha det då han inte ens kunde hålla sitt löfte att stanna hemma med mig en helg utan drog ut och drack istället. det går liksom inte en helg utan att han är ute och vad jag vet så har han hållit på såhär i flera år. det händer ofta att han även dricker på vardagarna ..

• Anonym
    Anonym skrev 2007-09-30 18:33:00 följande:
    men snälla ni här ! dom är ju bara 19 år! vem festade inte varje helg då man var 16-20 år,det gör de flesta och man behöver inte bli alkis för det!
    Man kanske inte MÅSTE. Men har man så pass svårt å låta bli e ju de en ordentlig varningsklocka!
  • Hannah76

Har man ett sug att man måste dricka så har man problem, oavsett ålder. Att dessutom supa tills man spyr tyder även det på problem.

Svar på tråden Helgalkoholist