• Maddiz20

jag är rädd!

Rädd för att föda igen. Jag kommer bli igångsatt den 16 oktober kl 8.00 då ska jag föda barn igen. MEN denna rädsla jag har är helt otrolig. Jag har redan en kurator på bm mot jag pratar med. Men vad hjälper det? Jag är liksom fortfarande rädd. Bara för att första förlossningen "gick bra" bm ögon så gjorde det ju fasiken SKITONT! Och på något sätt måste ju min andra bebis ut. HJÄLP!

• Svar på tråden jag är rädd!
  • Vågen80

Tycker synd om dig... Ett tips är ju att läsa på tråden -roliga förlossnings berättelser, Så kanske du slappnar av lite.

• Anna m Hampus o Malte

Jag kände likadant som du nu när jag väntade min 2a. Efter min första så började jag tänka på allt som kunde ha hänt. TÄnk så att dom är jätteduktiga på bb och det finns smärtlindring av alla dess slag. Och du kommer antagligen att känna som du gjorde med den första, att när det väl är dax så vill man inget hellre än ¨å få ut bebisen

Du ska se att allt går bra, lycka till med allt.

Kram Anna

• Buffa

Hade du ingen bedövning förra gången?

• Maddiz20

Buffa: Jo men den kom VÄLDIGT sent bara. Från det att jag bad om eda tog det över 3 timmar innan jag fick den. Och då hade ja ända planerad igångsättning!!*blä*

• Buffa
    Maddiz20 skrev 2007-10-08 11:17:45 följande:
    Buffa: Jo men den kom VÄLDIGT sent bara. Från det att jag bad om eda tog det över 3 timmar innan jag fick den. Och då hade ja ända planerad igångsättning!!*blä*
    Jag fick också bedövning sent första gången, det var eda jag fick.

Jag pratade med min bm om det inför förlossning nr 2 och hon skrev in det i journalen.

När jag väl kom in till förlossningen så var jag öppen 6 cm och bm gick direkt och ringde narkosläkaren, så det tog väl ca en halvtimme till jag fick den.

Den gången hann jag inte förvinna i samma smärtor som första gången, jag satt sedan och läste aftonbladet och hade jättetrevligt
  • Lobos mágicos

För det mesta brukar andra förlossningen gå lättare. För mig var det i alla fall en ENORM skillnad. Med första så fick jag ryggbedövning och sög i mig lustgas i flera timmar, med andra behövde jag inte ens lustgas förrän krystvärkarna började. Förhoppningsvid går det lika bra för dig!

• Maddiz20

Åh Tack :)Jag tror att problemet var att jag spände mig väldigt mycket innan jag fick edan. Jag bad om den första gången kl 21.00 var då inte öppen mer än 3 cm. För när jag till slut fick den var den som en räddande ängel. jag fick den kl 00.15 alltså över 4 timmar senare och var då bara öppen 5 cm även fast jag hela tiden hade 2 min mellan värkarna. Så från kl 00.15-01.30 då jag hade edan så kom första krystvärken. Jag öppnade mig då alltså 5 cm på 1 timma och en kvart. Hade jag fått den tidigare så hade nog förlossningen gått fortare också :(
    Nej fy så jobbigt det var utan edan

• Buffa

jag öppnade mig också fort efter jag fick edan, då tog dom nämligen hål på hinnorna.

Jag öppnade mig 6 cm på ca 30 min.

Dom andra förlossningarna har också gått fort efter att vattnet gått.

• Maddiz20

Jo att det går fort säger jag inget om. Men edan var en räddande ängel. Då kunde jag slappna av och "låta mig" öppnas om du förstår vad jag menar? Innan det var jag så spänd och jävlig, men när den väl kom på plats var jag i himmelriket. Gud så bra den var!!

Svar på tråden jag är rädd!