Vad ha i stället för giftiga våtservetter?
Bara våtlagda pappersservetter fångar ju inte upp bajs så bra tycker jag, kan man blötlägga pappersservetter med vatten och babyolja eller blir det sunkigt efter ett tag?
Ge mig ditt bästa tips!
Bara våtlagda pappersservetter fångar ju inte upp bajs så bra tycker jag, kan man blötlägga pappersservetter med vatten och babyolja eller blir det sunkigt efter ett tag?
Ge mig ditt bästa tips!
Vi använder Euroshoppers tvättservetter, blöter dem i ljummet vatten. Använder aldrig olja eller nått annat. Har våtservetter i skötväskan som knappt används, bara om vi är på utflykt eller dyl.
Vi använder en bunke med vatten i och sen köper vi hemköps pappersservetter. Det funkar jätte bra, om det behövs så tvättar vi rumpan i handfatet med tvål och vatten. Om man ska köra med våtservetter så blir det liberos, deras servetter var mins kemikalier i enligt Vi Föräldrars test.
Vi har vanliga papperstvättlappar som vi blöter och har lite babyolja på. Fungerar bra.
det finns tvättkräm på apoteket...den behöver man inte skölja bort
Finns inte såna gula tvättlappar kvar. Det använde jag till mina barn. Det är ju bara 3 år sen den sista slutade med blöja här.
Jag använder skumlapparna.. Fungerar jättebra..
vi köper coop tvättlappar torra.. som vi blöter i jummet vatten, använder olja ibland när bajset sitter fast eller så...
jag tycker inte alls om våtservetter använder det aldrigh
jag brukade använda pappers tvättlappar eller skumm tvättlappar som jag blöte och i bland använde jag barn olja i vattnet.
Men var har du fått denna missuppfattning att våtservetter är giftiga? Använder bara våtservetter till min dotter, Liberos. Hon har aldrig någonsin varit röd i rumpan. Förr i tiden kanske de var för starka för bebisar men nu är de hur bra som helst.
Nu när min son älskar att ställa sig upp(8månader) får han stå upp i badkaret och så spolar jag bort bajset från rumpan. Enkelt och bekvämt. Naturligtvis har vi en halkmatta i badkaret och så håller han i ett handtag som sitter i lagom höjd på väggen(satt där när vi flyttade in)