• llama

Gröt i Spanien??

Jag skulle vilja veta om någon har ´något tips på barngröt?
    Hemma verkar det vara så vanligt, men här i spanien vet jag inte ens vad det heter!

Min son är nu 5 månader och är så otroligt intresserad av saker så det känns inte som han ammar tillräckligt, och är superintresserad av mat så det är dags!!

• Svar på tråden Gröt i Spanien??
  • jsmfb

Hm... jag bor inte i Spanien men var in på hipp.es eftersom jag har köpt deras gröt här på Irland. Ser inget vid första anblicken som verkar vara gröt, däremot finns det något som heter crema de chocolate från 7 månader. Visst låter det gott men kanske mer för mig än för min son. Vad sortimentet varierar från land till land även om tillverkaren är densamma.

Hoppas någon av de som bor i Spanien har tips!

• bebben Elias mamma

Ja, de säljer förpackningar med cereales, då får du använda leche de continuación 2, som säljs på runda metallförpackningar och blanda med. Jag brukade varma 200 ml ersättningsmjölk, (leche 2 från 4 mån) och blanda i cerelespulver tills det blir en lagom konstistens, det står även hur mycket man ska ha i.

Alla märken där har cereales, fast jag tror det är rätt mycket socker i, finns utan gluten, men frukt, med honung och olika smaker o varianter. mina barn älskade dem.

• Cinnalinna

Jag bor i Spanien, haller med ovanstaende.
    Jag har inte hittat HIPP gröt här - däremot säljs HIPPS modersmjölkersättning.

Jag köper märket "El Granero", de gör gröt (cereales) som är 100% ekologiskt, och UTAN tillsatt socker. Det märket säljs pa Parafarmacia och hälsokostbutiker.

Alla spanska cereales blandas med mjölk, inte vatten, sa modersmjölkersättning eller pumpa .
    Min son är ju äldre sa jag blandar med vanlig "röd" mjölk.

• llama

Tack för svaren!
    Jag var på apoteket idag och de har stort utbud, men alla innehåller mycket socker...
    Jag ska prova el Granero. Har de vitaminer tillsatt också??
    Jag tänker använda bröstmjölk att blanda med.
    Är det bättre att börja med gröt utan gluten?

Svar på tråden Gröt i Spanien??