• Lobos mágicos

Vad är skillnaden på leggings & tights?

Vad är skillnaden på leggings & tights?

• Svar på tråden Vad är skillnaden på leggings & tights?
  • Queen of Möllan

Thigts går hela vägen net till anklen.
    Leggings slutar vid vaden..

Söta rara familj, vad jag älskar er..
  • Tjofsen

Men jag har köpt l"eggings" på Lindex och de var ända ner till anklarna.

• Åke Vilse

Är inte leggins strumpbyxor utan fot medans tights är i ett helt annat material/tyg? Typ tajta byxor.

• Mammatillfem

Det har jag undrat med - fast jag köpt och har flera hemma..
    ibland heter de det ena o ibland det andra..men gemensamt är väl att det är som strumpbyxor men utan fot.

• isisisis

Tights är strumpbyxor!

Märkligt nog!

Leggings finns i olika längder med har inte hel fot.

• Mammatillfem
    isisisis skrev 2007-09-30 12:14:49 följande:
    Tights är strumpbyxor! Märkligt nog!Leggings finns i olika längder med har inte hel fot.
    Har du nog rätt i med..förut när jag skulle ha just leggins,men hade för mig de hette tights,i af på 80 talet då de var stora,så köpte jag tights..i tron utan fot - kollade inte - men kom hem med vanliga strumpbyxor..

NU kollar jag noga så det blir rätt..använder både med och utan fot..
  • isisisis

Köper du ett par tights idag på Lindex eller varsom så kommer du hem med ett par med fot iaf.....

• Lobos mágicos

Men på Hm finns det tights utan fot. Funderade på om det hade med tjockleken att göra.

• Mammatillfem
    isisisis skrev 2007-09-30 12:28:40 följande:
    Köper du ett par tights idag på Lindex eller varsom så kommer du hem med ett par med fot iaf.....
    Ja,förvirrande har det blivit..
  • ming
    Lobos mágicos skrev 2007-09-30 12:30:10 följande:
    Men på Hm finns det tights utan fot. Funderade på om det hade med tjockleken att göra.
    Ja, det verkar vara tjockleken som är skillnaden. Sen verkar det som att tights kan ha antingen fot eller inte. Dock brukar man tydligen numera benämna tights med ordet leggings.
Svar på tråden Vad är skillnaden på leggings & tights?