• Rosiie

Vardagsrum/Sovrum i ett, tips?

Hej!
    Jag, min pojkvän och sonen på 1 år flyttar in i en 2:a (bostaadsrätt) snart, och vi har lite funderingar på hur vi ska kunna dela av vardagsrummet på ett smart/snyggt sätt?
    Sonen ska få sovrummet som sitt barnrum.

Någon som har bilder? Eller smarta ideér?

• Svar på tråden Vardagsrum/Sovrum i ett, tips?
  • Rackarungarna

Antingen en rumsavskärmare eller nåt som jag diggar är en gardin emellan.

• Rackarungarna

ett snyggt typ mitt i rummet som skärmar av.

• TroHoppOchKärlek

Beror lite på hur vardagsrummet är planerat. Du har ingen ritning?

• Rosiie

Hm, nej det har jag inte tyvärr. Det är lite avlångt, om det hjälper, med balkong på ena "gaveln" eller hur man säger som.

• Popi

Beror ju på vilka funktioner man vill ha med i sitt vardagsrum, eller rättare sagt vad man vill prioritera. Hade JAG varit i din sits skulle jag använda sovrummet till just sovrum. De flesta sovrum är så pass stora att det får plats en liten barnsäng också. För det kan bli en stor uppoffring att en 1-åring skall ha nästan halva bostaden själv. Jag förstår att man vill ge allt till sitt barn, men när det gäller ett så grundläggande behov som sömn så anser jag att den platsen skall vara trygg och utan intryck av aktivitet ( för både barn och vuxna ). I längden är det inte så kul att sova i ett vardagsrum...

Ang. planlösningen så skulle jag ha soffa, fåtölj, tv-bänk etc. i delen vid balkongen. I andra delen av rummet skulle jag sätta någon typ av förvaring, i vilken barnets leksaker kunde förvaras i nedersta delen och lätt kunna skjutas in eller dra för då man städar. En stor rund matta framför förvaringen ( om t.ex. förvaringsmöbeln står i ena hörnet ) med ett par stora kuddar, där det är mjukt för barnet ( och vuxna :) ) att sitta/ligga.

Svårt att komma med förslag då man inte vet behoven, fönstrens/dörrarnas placering och om ni planerat att ha även annat i vardagsrummet, såsom t.ex. datorhörna eller matbord.

Svar på tråden Vardagsrum/Sovrum i ett, tips?