• Sandie021

Klorin!?!?!?!

Kan det vara skadligt för bebben om jag andas in för mycket klorin? Jag råkade hälla i föööööör mycket i skurhinken när jag skulle skura golv och dammtorka.. och då menar jag FÖR mycket.. Men jag körde på ändå.. men nu efter åt så blev jag fundersam...

Nån som vet?

• Svar på tråden Klorin!?!?!?!
  • ullis79

Men du, har du inte druckit av det så är det nog ingen fara!

• stjärnklart

Sandie021: Jag tror inte heller du behöver oroa dig, om det händer en gång är det ingen fara, däremot om du skulle skura golven varje dag är det kanske inte så bra.

• Perzikan

Varför städar du med klorin och inte vanligt rengöringsmedel? Undrar bara...
    Kram

• mamsandberg

Jag städar alltid med Klorin.

Blandar klorin och grönsåpa.
    Det blir inga farliga ångor av det...
    Det luktar sååå gott och nystädat + att klorin tar bort alla bakterier.

• Lola Jämtland
    mamsandberg skrev 2007-10-01 09:22:42 följande:
    Jag städar alltid med Klorin. Blandar klorin och grönsåpa.Det blir inga farliga ångor av det...Det luktar sååå gott och nystädat + att klorin tar bort alla bakterier.
    Alla bakterier?
    Vart har man så mycket av sånt att klorin behövs?
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Lola Jämtland
    mamsandberg skrev 2007-10-01 09:22:42 följande:
    Jag städar alltid med Klorin. Blandar klorin och grönsåpa.Det blir inga farliga ångor av det...Det luktar sååå gott och nystädat + att klorin tar bort alla bakterier.
    Du behöver inte svara.
    Jag gör en egen tråd i ämnet istället.
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • mamsandberg

Vill ändå tillägga...

Det där med bakterier... det kan tex vara virus från barnen
    vid förkylning.
    I badrummet finns det ALLTID bakterier.

Alla väljer vi ju hur vi vill städa..... använder ju inte bara klorin, men det
    är så fräscht. Vet hur många som helst som använder det dagligen.
    Verkligen super.
    Vita skåpsluckor tex. TOPPEN!

Men visst finns det Ajax mm i det här hemmet.

• Ilithyia

God handhygien (tvål och vatten) och vanligt rengöringsmedel på golven räcker långt om du är orolig för bakterier. Klorin på golven är faktiskt lite overkill.

Men, nej, du behöver inte vara orolig för bebben i magen, mer orolig för miljön, kanske.

(Och nu ska jag sluta vara sån kärring, jag är lite överkänslig när det gäller sånt här.. )

• Sandie021

Det är inte så att jag städar med klorin varje vecka utan typ en gång om året just därför det tar bort alla bakterier och smuts.. Och det känns fräsht även om det räcker med vanligt rengöringsmedel. Och som någon sa att det är speciellt i badrummet man vill ha det extra rent.. tack för svaren iaf..

• Sandie021

och jag har rengöringsmedel plus typ en kork klorin i vanliga fall men nu råkade det bli för mycket så ni inte tror att jag bara använder klorin

Svar på tråden Klorin!?!?!?!