• Svar på tråden Bella band eller Belly Belt
  • IIzzaa

Jag använde båda samtidigt. Belt för att få mer utrymme för magen och Band för att dölja resåren och lite hjälp att hålla upp byxorna.

• becky J

Jag köpte Belly Belt men har inte använt dem särskilt mycket. Tycker det är för mycket "svaj" i banden så de känns inte helt säkra att hålla upp byxorna. Så jag köpte vanliga mammajeans istället.

• tilda84

jag köpte en sådan på pop och den va jätte bra har använt den jätte mycket

• junibarn76

Belly Belt funkade okej för mig tidigt i graviditeten men Bella Bandet vinner överlägset i längden. Jag tyckte att Belly Belt såg skitfult ut så man var ändå tvungen att ha en tröja som dolde bylinningen och då kunde man lika gäran använda en hårsnodd eller något liknande. När magen var så stor så att hårsnodden inte funkade så var det klart bättre med riktigt mammabyxor och/eller Bella Band.

Liknande Bella Band finns på både PoP och H&M för en billig penning.

BF idag. Kom UUUUT!
  • Sony
    IIzzaa skrev 2007-09-30 21:13:12 följande:
    Jag använde båda samtidigt. Belt för att få mer utrymme för magen och Band för att dölja resåren och lite hjälp att hålla upp byxorna.
    JA, det var smart. Men känns det inte som om byxorna åker av?
  • Sony

becky J skrev 2007-09-30 21:26:35 följande:

Jag köpte Belly Belt men har inte använt dem särskilt mycket. Tycker det är för mycket "svaj" i banden så de känns inte helt säkra att hålla upp byxorna. Så jag köpte vanliga mammajeans istället.
    HAr inte sett en Belly Belt IRL. Är det resår banden är av?
    KAn dom gå av? MAn vill ju inte gå och visa hela härligheten
  • Sony
    tilda84 skrev 2007-10-01 10:30:47 följande:
    jag köpte en sådan på pop och den va jätte bra har använt den jätte mycket
    Vad är det för material och hur sätter man på den? Knäpper? Dragkedja?
  • Sony
    junibarn76 skrev 2007-10-01 10:34:54 följande:
    Belly Belt funkade okej för mig tidigt i graviditeten men Bella Bandet vinner överlägset i längden. Jag tyckte att Belly Belt såg skitfult ut så man var ändå tvungen att ha en tröja som dolde bylinningen och då kunde man lika gäran använda en hårsnodd eller något liknande. När magen var så stor så att hårsnodden inte funkade så var det klart bättre med riktigt mammabyxor och/eller Bella Band.Liknande Bella Band finns på både PoP och H&M för en billig penning.
    Var inne på PoP igår men hittade ingen som jag kunde titta och känna på. VAd heter dom på HM? Så jag vet vad jag ska fråga efter
  • IIzzaa
    Sony skrev 2007-10-05 17:45:30 följande:
    JA, det var smart. Men känns det inte som om byxorna åker av?
    Nja när magen blir riktigt stor så åker byxorna ner lite när man sitter. Men ingen katastrof. Bara att rätta till när man ställer sig upp. Jag har faktiskt inte behövt att köpa några mamma byxor förutom ett par mysisar i velour, utan klarat mig med band och belt hela graviditeten och det är bara två veckor kvar.
Svar på tråden Bella band eller Belly Belt