• Kennel

Byta fönster i hela huset?

Vi vill byta fönster i hela huset och vill då ha dessa nya "underhållsfria" fönster i ALU och de ska självklart ha lågt U-värde.

vi har 8 st normalstora fönster i huset.
    är det ngn som bytt fönster i sitt hus,som kan tala om ca vad ni betalade?
    då menar jag inkl. montering.

och vilket företag köpte ni ifrån?

• Svar på tråden Byta fönster i hela huset?
  • axelsmamma

Vi käper 8 fönster,2 altandörrar,1 ytterdörr och 1 garageport på Mockfjärds fönster för 100.000:- och får dom installerade och dom gamla fönstrena bortforslade.

Lycka till!

• Kennel

axelsmamma:Åh,tack för så snabbt svar.
    ja,vi funderar mellan Mockfjärd och Fönstergruppen,men jag har en känsla av att det blir Mockfjärd,för blir det runt 100tk hos dem,lär det bli bra mkt mer hos Fönstergruppen.

Men vi ska beställa en offert från båda företagen,så får vi se.

• Kennel

Imorgon kommer de från Mockfjärds för ett hembesök.
    ska bli spännande att höra vad priset landar på för oss.

Ingen som köpt PVC-fönster från Fönstergruppen?

• vw frippe

jag stoppa in fönster från fönstergruppen underhållsfria composit fönster energi glas 14 st ca 60t kr hyfsat stor fönster. mont själv.

• Kennel

Ja,ju mer jag kikar runt,dessto mer lutar det åt Pvc-fönster istället.

men idag kommer han från Mockfjärds som sagt och vi ska få en offert iallafall,sen är det bara att vänta på att de hör av sig från Fönstergruppen så de kan komma hit och ge oss en offert oxå.

• Helena78

Vi ska byta fönster nu i november! Det är Mockfjärds fönster & det går på 75 000 kr(5 st öppningsbara, 1 st litet som är fast & 1 stort som är fast... till det ska det även vara vädringslucka), då är det med montering, nedtagning & uppsättning av markiserna & bortforsling av de gamla föntrena.

Lycka till med fönsterbytet!

• Kennel

oj,oj!
    Ja,han var här från Mockfjärds igår...
    8 fönster vill vi byta.

för det skulle vi få betala 99 000kr!!!
    egentligen skulle vi betala 120 000kr:-O ,men priset rabatterades ner till det lägre om de bl.a fick sätta en reklamskylt på vår lada etc.

Nej,Mockfjärds blir det definitivt inte!

• Kennel

Tillägger oxå att bortforsling av våra gamla fönster inte var inräknat i de 99 000kr.

skulle vi vilja att de forslade bort de gamla,skulle det gå på ytterligare 8000kr!!!

• Ella Mia

Är det mycket dyrare med spröjsade fönster undrar jag?

• ming

Vi pratade med ett företag som sa att man får räkna med iaf 6-7000kr per fönster, och totalt med arbete ca 10000kr/fönster.
    Det låter ju lite väl dyrt, vi ska kolla vidare på andra ställen också.

• Susannee

Vi har köpt plastfönster i Polen, 6 hela fönsteraltandörrar och 19 fönster, alla med inbyggd spröjs i..och det gick på 46 000 men sen tillkommer ju frakten..

♥Ludwig 061229 ♥ William -03 ♥ Josefin-94 ♥ Timmy -89 ♥
  • SandraJ

11 fönster från Elitfönster U värde 1,2 49 000 kr

Svar på tråden Byta fönster i hela huset?