• Max mamma

Hjäälp-kattens svans!!

Har nyss övertagit en grannkatt som är 3-4 år-en utekatt.
    Nu när han kom in (efter att ha varit borta 1 dygn) så är hans svans konstig-vid svansroten lixom.Svansen hänger rakt ner och vi får inte lyfta eller klappa på svansen å på svansroten då mjauar katten...annars går han vanligt,verkar inte vara ngt på bakbenen å han satte sej nyss å tvätta rumpan,han äter åxå...men vad är det för fel?!
    Måste jag ringa veterinär nu?
    Eller kan vi avvakta å se hur han är i morron?

Snälla hjälp oss detta är vår käraste ägodel!!!!

//Camilla

• Svar på tråden Hjäälp-kattens svans!!
  • siamusen

Ring en veterinär och fraga om råd..kan ju aldrig skada.

kanske brutit eller stukat svansen, eller skadat en nerv?

• Alle

Låter som han kan ha brutit/fått sig en rejäl smäll på svansen.
    Jag skulle kanske inte ringa veterinär nu ikväll, men gör det i morgon.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Max mamma

Tack för era svar...blir så orolig ju´...förstår ju att något är fel-då avvaktar jag tills i morron.

• Diezel

Min katt halkade en gång på trappen och stukade sin svans. Den var precis likadan som du beskriver din katts svans. Det tog 3-4 dagar sen började han kunna röra på den igen. men det tog nästan två veckor innan han hade den rakt upp igen och man fick ta på den.
    Jag kontaktade veterinär och fick rådet att avvakta några dagar om inte katten verkade dålig för övrigt.

Lycka till med kissen och hoppas att det bara är en stukning!

• Minikatt

Han verkar ha ont. Ring vet i morron om det inte blivit bättre. Skönt att han är som vanligt i övrigt iallafall

• Max mamma

Tack ännu en ggr...det är ju alltså inget annat fel på katten (som f.ö. heter Selma FAST det är en hane),jag ser inget sår eller blod heller.
    Camilla

• Coruscant

Min katt blev en gång biten vid svansroten och fick samma symtom som din katt - det blev infekterat och var så jag fick åka till djursjukhuset som tömde ut de... Låter lädkigt och det behöver inte vara samma sak för din katt. Men bara att se sin katt lida var jobbigt, jag tycker du ska ringa/åka till djursjukhus/veterinär!

Hoppas katten kryar på sig!

• Max mamma

Eftersom vi måste åka till Falun (8 mil) nu på kvällen så har vi bestämt oss för att avvakta tills i morron-då det inte verkar vara ngt annat fel på Selma.
    Då kan jag ringa hit till stans vet. för att rådfråga.

Tack!
    //C.

Svar på tråden Hjäälp-kattens svans!!