• Indianica

Hur fönar man självfall rakt????

Har liiite självfall, men vill föna det rakt. Är dock urkass på att forma firyrer, hur gör man? Vilken produkt är bra att ha i håret? Jag vill båda ha lite volym vid rötterna, men samtidigt ha det relativt rakt. Men tar jag mousse i när jag fönar blir det snarare mer lockigt ju så det är ju helt fel.

Plattånga håret vill jag undvika då det sliter så hemskt, men vill gärna ha fön-tips

• Svar på tråden Hur fönar man självfall rakt????
  • Maddiss

För att få det rakt och blankt funkar silikondroppar, jag gillar L'Oreals TecniArt. Brukar ha det till plattång. Föna håret är jag inte så bra på så det kan kanske nån tipsa om?

• Miafia33

Föna som frisörerna gör. Med borste, dom drar borsten igenom samtidigt som dom blåser håret. Krävs en bra platt borste dock..

• Miafia33

Föna från hårbotten och dra med borsten ut mot topparna. Ta en passê i taget...

Du kan platta håret ibland så länge du använder ett skydd mot värmen. Men visst det blir slitet, det är dock svårt att få ett lockigt hår helt rak med enbart fönen.
    Det lägger sig lätt lite flygiga hårstrån ovanpå som kan vara svåra att få bukt med.

• Miafia33

Ja platt borste blir bäst. Och bred ska den vara.

• Miafia33

För att få lite volym vid rötterna kan du tupera håret lite underifrån. Ta en passè, en bredare slinga och tupera på baksidan. Gör så på ovanhåret, sen kammar du ut det lätt, lägger i lite silicondroppar och ev spray, klart

Svar på tråden Hur fönar man självfall rakt????