• Anonym (finnfri?)

Finnar - Basiron - hur länge?

jag har precis börjat använda basiron mot mina finnar och tack och lov så fungerar det!

det jag funderade över är om man ska fortsätta behandla fast finnarna försvunnit eller om man ska behandla bara när man får finnar??? Det står inget i FASS..

Borde ju kunna fråga på Apoteket men det är ju lättare att slänga ut en fråga här först.

Någon?

• Svar på tråden Finnar - Basiron - hur länge?
  • Anonym (finnfri?)

*puttar*

• Anonym (E)

Stioxyl har precis samma verksamma ämnen som Basiron men kostar hälften, ett tips bara. Jag brukar sluta med Stioxyl när jag varit "finnfri" i några veckor och det brukar hålla sig ett tag. Men sen får man börja om igen och då blir det sämre i början igen. Men jag tycker inte om att använda starka läkemedel så jag vill ha uppehåll.

Lycka till!

• Anonym (finnfri?)

Tack! Ska komma ihåg det när tuben är slut.

Men är det så man "ska" göra, eller hur är det?

• Anonym (E)

Jag vet faktiskt inte. Tänkte samma sak häromdagen. Står det inte i fass eller i bipacksedeln? Hinner inte själv kolla nu för jag ska till jobbet

• Anonym (finnfri?)

Nej det gör ju inte det, vilket jag tycker är jättekonstigt.

• Anonym (E)

Förlåt, missade det i TS.

• Meline

Basiron är ju förebyggande, inte permanent, så det fungerar ju bara så länge du använder det och några veckor efter.
    Så fortsätt att smörja i förebyggande syfte (det är så man "ska" göra också), du behöver inte göra något uppehåll (om du inte vill, såklart).

Svar på tråden Finnar - Basiron - hur länge?