• Tjej 83

vad för jacka har era barn på sig på dagis?

lite svårt o veta vad för slags kläder de kan ha ute o leka i.
    nu har dottern en fleece jacka, men är den lagom varm o ha tills overallen ska på?
    eller ska kan köpa en täckjacka typ?
    hon är 14 mån. ska börja på dagis nästa vecka.

elelr de kanske räcker med fleecen o en kofta elelr tröja under.?
    vad har era?

• Svar på tråden vad för jacka har era barn på sig på dagis?
  • vårsol

Oftast har han sin windstopperfleece numera. Vi har även en täckjacka och en vindjacka men de används inte så mkt nu. När det blir lite kallare, men kanske inte riktigt overallväder kommer han ha ett fleecefodrat regnställ.

• Sunshine78

Beror på hur varmt det är där du bor.Kanske du skulle köpa en höst jacka som inte är för tjock.Vi kallare väder kan hon ju ha en kofta tex under jackan.Jackan behöver inte var helt fuktavvisande men lite 'skyddad' kanske.

Fodrade regnkläder kan vara bra på hösten.Köpte det nyligen till vår pojk.

• Tjej 83

skulle köpa fodrade regnkläder med de va slut, o ja ger inte 600kr för dem på hm.
    men nu kan hon ha en body under sin fleece o va ute o leka i trädgården o när vi kommer in så är hon varm.
    känner i nackan o ryggen.

så då är den bra??

får kika på dagis va de andra barnen har för jackor då. hehe

bor i borås.

• Fru Humla

fodrade regnkläder är perfekt på hösten särskitl om du har ett barn som är litet och kommer isdtta mycket på marken. jag kompleterade oxå med ett par galonvantar med fleece i.

många fördelar på det, tex att du slipper tvätta kläderna flera gånger i veckan. å om man köper dressen i en storlek större så får man plats med tjockare byxor å tröja under tills overallen kan användas.
    det ä rju alltid bättre med lager på lager så slipper de små liven vara för varmt klädda.

• Tutilure

Jag har windstopper och skaljacka till båda pojkarna. (från Po.P)

Helt perfekt nu. Är det någorlunda varmt  och torrt har de windstoppern, är det lite fuktigt/småregnigt men fortfarande hyfsat varmt har de skaljackan. Är det kallt så har de båda ihop. Bättre lösning finns inte!

Om man målar fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Miss Lau

Mina barn har varsin windstopper just nu. När det blir lite kyligare har de skaljacka att ta utanpå och det får de klara sig med tills det är dags för täckjacka.

• Ankissen

Elliot har ett gummerat fleece-set att ha på dagis, om det inte är för varmt, då kör vi med sommarjackan med en munkjacka under.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Tjej 83

men då kan man ha regnjackan på fleecejackan så blir de ju som fodrade regnkläder?

svårt o hitta en bra o fin jacka i storlek 74/80. o inte ska va så himla dyr, o de flesta jackor har ju termobyxor med, o de vill ja inte ha.

• hejlis

Hanna har oftast på sig långärmad t-shirt underst och när de går ut så har hon fleecetröja + vindjacka (typ "skaljacka" från Lindex), eller bara fleecen. Beroende på väder och temp.

• Mirris

Idag skickade jag sonen till dagis med fodrade regnjackan och ett par ofodrade regnbyxor. (dom har han vanliga mysbyxor under.. om det nu behövs regnbyxor i morrn)

Jag är så glad att jag köpte det fodrade regnstället. 149:- på Ellos eller var det nu var förra året.

Svar på tråden vad för jacka har era barn på sig på dagis?